Home / Hart, bloed & bloedvaten / Teveel zweten en dan te koud!??
Beste, ik zit al jaren eigenlijk met een probleempje wat semi irritant aan het worden is. Ik weet dat onze hersenen ons laten zweten om ons lichaamstemperatuur te regelen / te doen dalen. Maar in deze logica denk ik dat ik teveel zweet (ook op willekeurige momenten zonder inspanning) waardoor ik uiteindelijk (zonder temperatuurverschil van buitenaf, bijv. nog steeds in dezelfde kamer) soms zelfs kan beginnen te trillen van de kou. Sterker nog, ook dan houdt het vaak op bepaalde plaatsen (met name handen, voeten, oksels) niet op met zweten.
Ik snap het niet meer..??
P.s. ook heb ik helaas van soms overmatig zweten zonder reden, al heb ik het niet zo warm, vooral handen.
Ik heb nog enkele aanvullende vragen.
Hoe oud ben je?
Ben je man of vrouw?
Gebruik je medicijnen, alcohol of drugs?
Heb je nog andere aandoeningen of ziekten?
Bedankt voor je moeite, ik ben:
24
Man
Geen medicatie (zelfs bijna nooit behoefte aan een paracetamol)
Alcohol of drugs ook nooit.
Als aanvullende info, ook voeding is bij mij redelijk gezond, en heel weinig junk food.
Ooooit als baby had ik voor korte periode hart ruis, maar verder ben ik echt een (denk ik) kerngezonde persoon.
Enkele jaren geleden bij de dokter geweest, ook geen pfeiffer meer, en kleine beetje ijzertekort op natuurlijke wijze weggewerkt op eigen houtje met voeding aanpassing....
Mvg
Het is mogelijk dat je hyperhidrosis hebt. Overmatige transpiratie. Je zou een smet je huisarts kunnen overleggen of hij je een medicijn hiertegen wil voorschrijven om uit te proberen. De meest gebruikte zijn Dridase en Oxybutynine. De meeste mensen met hyperhidrosis hebben hier baat bij.
Moderator: Peter (huisarts)
Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!