- Faat17 januari 2025 om 08:50
En dat kan ook als je op momenten even niks denkt? En je eigenlijk wel ‘goed’ voelt. Daarna beginnen de klachten ineens weer. Het zijn altijd wel soortgelijke klachten
John (moderator)
17 januari 2025 om 16:41En ergens zal er een trigger zijn geweest om die angsten aan te wakkeren. En de angst blijft die klachten in stans houden
ReagerenFaat17 januari 2025 om 17:38Dus eigenlijk is het dan: ik krijg lichamelijke klachten, ik word bang ben er veel mee bezig mentaal en dan wordt het erger en blijft het maanden aanhouden. Zeg ik het zo goed?
ReagerenJohn (moderator)
17 januari 2025 om 17:39Dat klopt helemaal
ReagerenFaat17 januari 2025 om 17:43En die klachten zijn dan bv ontstaan door stress en zo blijft het aanhouden? Dus dit is wat een angststoornis inhoudt.
Reageren
Is het zo dat iemand met angststoornis ook automatisch chronisch hyperventileert?John (moderator)
17 januari 2025 om 18:27Niet altijd, maar in de meeste gevallen wel
ReagerenBeetje18 januari 2025 om 13:40Lieve medemensen, wat een lijdensweg voor velen. Allereerst een warme groet van mij. Ik ben doodsbang dat ik er niet meer mag zijn en dat ik dan ga geloven dat ik mezelf iets moet aandoen. Eerder jaren terug episodes van angstige depressie gehad. Fluoxetine hielp toen. Nu weer genomen. Zit op 17 dagen, maar tot nu toe alles nog heftiger. Naast oxazepam nu diazepam om het weekend door te komen. Ik hou van het leven en de lieve mensen om me heen, dus zo verdrietig. Ik hoop dat de fluoxetine snel iets gaat doen, want soms denk ik neem mij maar op. Maar tja dat lost ook niet alles op waarschijnlijk. Raar hoor, verantwoordelijke baan, kan anderen vaak steunen en nu……heel zwaar.
ReagerenFaat17 maart 2025 om 11:59Hoi John is dit forum nog actief? Ik zit namelijk weer ergens mee
ReagerenSuus17 maart 2025 om 13:21Zoals je na je reactie van net ziet, is je topic actief zodra je er onder reageert
ReagerenFaat17 maart 2025 om 14:32Bedankt voor je reactie. Zoals ik eerder vertelde had ik veel angst en rare klachten maanden geleden. Nu ging het eigenlijk best twee maanden goed. Ik maakte me wel zorgen soms om dingen, maar m’n lichamelijke klachten verdwenen bijna helemaal.
Tot zaterdag avond. In de avond kreeg ik ineens een hevige druk op mijn borst en heel benauwd. Ik werd ook licht in me hoofd en moest echt liggen. Dit bleef echt aanhouden. Gister avond ben ik naar de hap geweest. Geluisterd naar mijn longen, hart, zuurstof gecontroleerd het zag er goed uit en klonk allemaal goed. Hij hoorde niks geks. Wel een beetje verhoging 37.7. Hij zei misschien dat het spanningen/ hyperventilatie zijn of iets. Maar het gekke is dat het ineens uit het niets kwam opzetten. En dat het blijft aanhouden ook.
Wat ik nu nog heb:
Druk op m’n borst, in het midden. Het voelt als een soort druk, brok kramp achtig. Continu is dit aanwezig
Soms boeren zodat het minder wordt?
M’n bovenrug voelt beklemd. Vooral ter hoogte van me schouderbladen voelt het zo strak vast
Nekspieren doen pijn
Hoge ademhaling
Moe
Niet echt eetlustWat kan dit zijn?
Ik had eigenlijk het gevoel dat het de laatste tijd beter ging. Klachten waren minder en voelde me veel beter.
ReagerenJohn (moderator)
17 maart 2025 om 14:46Het lijkt er toch op dat je een paniekaanvalletje hebt gehad en bent gaan hyperventileren en dat dan nog steeds doet. Je kunt ademhalingsoefeningen doen. Je zou ook een hyperfree kunnne aanschaffen voor dit soort aanvallen.
https://www.leef.nl/hyperfree-tegen-hyperventilatie-953501
ReagerenFaat17 maart 2025 om 14:47Nog even een toevoeging, ik heb ook:
Reageren
Van die rare pijntjes op me borst, krampjes/steekjes en dit zit ook rond mn slokdarmFaat17 maart 2025 om 14:48Horen deze klachten daar echt bij en kan dat zo lang aanhouden dan? Want ik voel nog steeds een enorme druk en beklemmend gevoel op m’n rug en daarbij dus de rest van de klachten.
Reageren
Maar hoort zo’n aanval dan niet een aanleiding te hebben?John (moderator)
17 maart 2025 om 15:05De klachten passen er allemaal bij en ja het kan zo lang aahouden als je er niets aan doet
ReagerenFaat17 maart 2025 om 15:10Bedankt John voor je reactie. Ook die vage pijnen steekjes pijnlijke plekjes op me borst, slokdarm etc?
Reageren
Maar kan een paniekaanval uit het niets komen? Ik had niet het gevoel dat er zich vooraf iets heeft afgespeeld wat dat heeft opgewekt?