Hallo, ik ben een jongen van 19 jaar. Ik vraag me af of ik ziek ben. Heb een aantal vervelende klachten.
Klachten:
1. Ogen
Een paar maanden geleden zag ik nog perfect. Nu zie ik erg wazig. Ik heb mijn ogen laten testen en had -0,75, -1,25 (rechts) . Nu 4/5 weken later heb ik -1,5, -2 . Heb ook het gevoel dat ik elke paar dagen slechter ga zien. Apart van dit heb ik ook sommige dagen last van een drukkende pijn achter mijn ogen.
2. Hoofdpijn
Sommige dagen heb ik erge hoofdpijn. Dit kan ook komen door het slechte zicht want heb er nog niks voor gekregen doordat m''n ogen zo snel achteruit gaan.
3. Vermoeidheid
Ik voel me elke dag erg moe en heb moeite met meerdere activiteiten op een dag. Dit is naar mijn mening ook iets van de laatste tijd.
Iemand enig idee wat dit kan zijn of zijn het gewoon klachten die te verklaren zijn door een wat slecht zicht wat pas op deze leeftijd en toevallig snel achteruit gaat? Bedankt voor de reactie alvast.
Dat zijn wel klachten die door de ogen veroorzaakt kunnen worden.
Ga naar de huisarts en vraag een verwijzing voor de oogarts.
Nou nou Tandor, wat een interessant en inhoudelijk goed antwoord. Zeg dan niets.
Had je dan werkelijk gedacht dat je een explicit antwoord voor je problemen had kunnen krijgen zonder enig vorm van nader onderzoek? Misschien zijn je verwachtingen wat hoog. Ik kan in dit geval niet anders, dan naar de oogarts verwijzen
Moderator: Peter (huisarts)
Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!