Zoeken Vraag het forum

Ben ik ziek? Ogen gaan snel achteruit

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem56

Hallo, ik ben een jongen van 19 jaar. Ik vraag me af of ik ziek ben. Heb een aantal vervelende klachten.
    Klachten:
    1. Ogen
    Een paar maanden geleden zag ik nog perfect. Nu zie ik erg wazig. Ik heb mijn ogen laten testen en had -0,75, -1,25 (rechts) . Nu 4/5 weken later heb ik -1,5, -2 . Heb ook het gevoel dat ik elke paar dagen slechter ga zien. Apart van dit heb ik ook sommige dagen last van een drukkende pijn achter mijn ogen.
    2. Hoofdpijn
    Sommige dagen heb ik erge hoofdpijn. Dit kan ook komen door het slechte zicht want heb er nog niks voor gekregen doordat m”n ogen zo snel achteruit gaan.
    3. Vermoeidheid
    Ik voel me elke dag erg moe en heb moeite met meerdere activiteiten op een dag. Dit is naar mijn mening ook iets van de laatste tijd.

Iemand enig idee wat dit kan zijn of zijn het gewoon klachten die te verklaren zijn door een wat slecht zicht wat pas op deze leeftijd en toevallig snel achteruit gaat? Bedankt voor de reactie alvast.

4 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Dat zijn wel klachten die door de ogen veroorzaakt kunnen worden.
    Ga naar de huisarts en vraag een verwijzing voor de oogarts.

Reageren
    Kees

Nou nou Tandor, wat een interessant en inhoudelijk goed antwoord. Zeg dan niets.

Reageren
    John (moderator)

Had je dan werkelijk gedacht dat je een explicit antwoord voor je problemen had kunnen krijgen zonder enig vorm van nader onderzoek? Misschien zijn je verwachtingen wat hoog. Ik kan in dit geval niet anders, dan naar de oogarts verwijzen

Reageren
    John (moderator)

Had je dan werkelijk gedacht dat je een explicit antwoord voor je problemen had kunnen krijgen zonder enig vorm van nader onderzoek? Misschien zijn je verwachtingen wat hoog. Ik kan in dit geval niet anders, dan naar de oogarts verwijzen

Reageren
Reageer op: Ben ik ziek? Ogen gaan snel achteruit
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.