Zoeken Vraag het forum

Langdurig vermoeid oog / wazig zicht / spierpijn?

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Rin

Hoi!

Ik ben een jongeman van 22 jaar, en heb sinds een maand of 8 veel last van mijn linkeroog. 8 maanden geleden kreeg ik ineens veel hoofdpijn en pijn achter mijn ogen, samen met de zelfde soort sensatie en vlekken die ik krijg wanneer ik migraine ga krijgen.
    Achteraf leek het geen migraine te zijn geweest, gezien de problemen aanhielden..
    Toen een week flink last van oog gehad, pijn achter ogen en hoofdpijn, misselijk, wazig zicht…

Na een tijdje is dit verbeterd, maar ik heb nog altijd het gevoel dat mijn oog continu moe/zwak is, wazig zicht heb, en het gevoel dat alles “overbelicht” is. ( Zelfde gevoel als wanneer je net in de felle zon hebt gekeken, maar dan zonder de zichtbare vlekken)
    Wanneer ik lang met alleen het aangedane oog kijk, krijg ik soms een misselijkachtig gevoel in de maag.

Het rare is dat het nu al 8 maanden duurt, maar het lijkt niet te verergeren of verbeteren, ik vraag me dus erg af wat het is..

Ik heb zelf het idee dat mijn nek/achterhoofd/slapen meespelen, gezien ik daar vaak last van heb als mijn oog vermoeid lijkt. Daar masseren heeft ook invloed op het oog.
    Ik heb ook al een lange tijd wat gerstekorrels in mijn oogleden, en een aantal andere bultjes op mijn ooglidrand, mogelijk irriteren deze mijn oogslijmvlies ook iets..
    Zit vaak lang achter de computer voor werk, en heb een niet al te beste houding dus mogelijk speelt dat ook mee, hoewel dit met 8 maanden wel nieuw voor me is.
    Naast de korrels en bultjes niets geks te zien in het oog, niet echt rood oid.
    Ik heb een recent een bril laten maken, probleem houd aan met bril op.

Vanzelfsprekend gaan een hoop mensen me nu naar een arts of oogarts verwijzen, maar ik heb al 5 jaar een ernstige angststoornis, waardoor dat erg moeilijk voor mij is.. ( wordt aan gewerkt!)

Heeft iemand verder een idee wat dit kan zijn en wat ik hier aan zou kunnen doen?
    Heb al een tijd lang warme compressen geprobeerd, en goed schoon houden, maar geen vermindering..

Alvast bedankt voor het lezen, en sorry voor het lange verhaal !

6 reacties
    Reageren
    John (moderator)

[quote]Ik heb ook al een lange tijd wat gerstekorrels in mijn oogleden, en een aantal andere bultjes op mijn ooglidrand, mogelijk irriteren deze mijn oogslijmvlies ook iets..[/quote]
    Dat zou de oorzaak van de problemen kunnen zijn. dat geeft namelijk voortdurend een irritatie aan het oog zelf. En ja, je zou hier toch even mee naar de huisarts moeten gaan.

Reageren
    Anoniem

Zou het wellicht te maken kunnen hebben met de angststoornis (en het feit dat je hieraan werkt, wat ook de nodige stress kan opleveren)? Hierdoor zou je (samen met eventueel een verkeerde zithouding) hoofdpijn kunnen krijgen vanuit je nek wat ook weer invloed kan hebben op je oog en zicht. Is het met je angststoornis wel mogelijk om eens een fysiotherapeut te bezoeken? Dit zou misschien verlichting kunnen geven.

Reageren
    Anoniem

Bedankt voor je reactie!

Ik weet het ja, wil binnenkort echt een keer langs maar het gaat gewoon nog even niet en moet steeds gemaakte afspraken afzeggen omdat ik in een paniekaanval schiet.. Niet echt netjes..

Is het mogelijk dat ogen zo lang geirriteerd blijven door bultjes etc? Ik heb inderdaad het idee dat er nog wel meer bultjes en dingetjes zitten in de binnenkant van mijn ooglid, diep in de hoek.
    Zou het ook kunnen dat ik door deze aanhoudende irritatie gespannen ben gaan kijken, en daardoor ook last van nek/slapen etc ben gaan krijgen?

Reageren
    Anoniem

Heb sowieso inderdaad al langer last van mijn nek door deze spanningen, maar qua stress en gebeurtenissen gaat het de laatste tijd een stuk beter, dus verbaast het mij dat het zomaar in mijn oog is geschoten als dat de oorzaak is.
    Zou het dan niet eerder al gebeurd moeten zijn, of heeft het gewoon te lang geduurd?

Ik wil er wel even bij zeggen dat ik eerder eerst last kreeg van mijn oog, en daarna pas van mijn nek ( met deze klachten)..
    Had eerder wel soms last van nek, maar zeker niet in combinatie met ogen en zo lang!

Reageren
    John (moderator)

Het zou zeker kunnen, dat je door de oog klachten een andere/verkeerde houding bent gaan aannemen. Voor de nekklachten zou je in ieder geval naar een fysiotherapeut kunnen gaan.

De oog klachten worden volgens mij toch door de ontstekingen aan je ooglid veroorzaakt.

De gedachte: Angststoornis-nekklachten-oog klachten is niet erg waarschijnlijk

Reageren
    Anoniem

Tandor, toevallig heb ik zelf last van de combinatie angststoornis/stress > nekklachten > oogklachten(één oog wazig zicht en lichtgevoeligheid), dat zegt verder niks natuurlijk maar vandaar mijn reactie. Ik moet toegeven dat ik een beetje over ’t gedeelte van de bultjes op het ooglid heb heengelezen en heb hier zelf ook geen last van, dus hopelijk lukt het je (topicstarter dus) binnenkort om eens een huisarts te bezoeken 🙂 Sterkte!

Reageren
Reageer op: Langdurig vermoeid oog / wazig zicht / spierpijn?
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.