- Anoniem4 juli 2014 om 14:44
Ik heb een probleem met met mijn ogen. Ik zie namelijk dubbel en heb zelf het probleem al wel gevonden denk ik. Als ik ergens naar kijk blijft mijn linkeroog er naar kijken, maar mijn rechteroog beweegt zich terug naar de ‘ruststand’. Dat oog staart dan dus recht vooruit en kijkt niet naar hetzelfde als het linkeroog.
Zodra ik mijn linkeroog sluit beweegt het rechteroog wel naar de richting waar het object staat waar ik naar kijk. Zodra ik mijn linkeroog weer open beweegt het rechteroog weer langzaam terug.
Vroeger keek mijn rechteroog scheel, maar toen ging het rechteroog naar de neus toe staan. Voor het scheelzien ben ik geopereerd en ik heb een behandeling gehad om een lui oog te voorkomen, maar mijn rechteroog is toch nog lui. Het luie oog is niet zo erg onderontwikkeld vergeleken met het linkeroog dat ik geen diepte kan zien. Ik kijk dus wel binoculair. Met mijn luie oog kan ik alleen minder details zien en lezen gaat daarmee erg moeilijk.
Heeft iemand enig idee hoe dit kan komen? Ik ben trouwens 16 jaar, dus ik denk niet dat deze klachten door ouderdom komen. Het dubbelzien wordt ook erger naarmate de afstand toeneemt. Van heel dichtbij kijken mijn beide ogen wel naar hetzelfde punt en zie ik geen dubbel. Als het object waar ik naar kijk ongeveer 20cm van mijn ogen vandaan is ga ik het dubbelzien.
Bedankt voor de antwoorden.
1 reactieReagerenJohn (moderator)
4 juli 2014 om 15:18Het is moeilijk om daar iets over te zeggen. Dat zal toch nader onderzocht moeten worden door de oogarts. Dus ga naar je huisarts en vraag een verwijskaart.
Reageren