Zoeken Vraag het forum

Opeens iets raars aan mijn rechteroog

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Vrije Vlinder

Goeiemorgen.
    Ik heb een vraag.
    Opeens had ik een paar weken geleden eenmalig een klein flitsje rechts bij mijn rechteroog, daarna niet meer.
    Mijn rechteroog is overigens mijn “slechte” ook, waar vlekjes voorzitten als ik de ogentest alleen met dat oog doe. Maar mijn zicht is verder prima met 2 ogen. Plus 1,25, en een leesbril sinds een jaar of 15.

Sinds die keer is het als ik naar rechts of naar links kijk, alleen bij mijn rechteroog, alsof er iets meebeweegt maar naar de tegenoverstelde kant.
    Dus als ik mijn oog naar rechts draai terwijl ik mijn hoofd stil hou, beweegt er “iets” naar links, en als ik mijn oog naar links draai, beweegt er iets naar rechts.
    Het belemmert mijn zicht niet.
    Ik heb mijn ogen laten checken bij de opticien, alles was goed, ook oogdruk, ze hebben niets geks gezien.
    Ik ben 64, ze zeggen dat als je ouder wordt, je ogen ook minder worden. Heeft dit met ouderdom te maken, of kan het iets anders zijn?
    Het zijn niet van die gekke dingetjes of vlekjes die je ziet als je in het licht kijkt.
    Dit is iets nieuws wat ik niet ken.

Oja, en ik moet er wel nog bij vertellen dat ik veel te lang en veel achter de computer heb gezeten, en dacht dat het daarmee te maken kon hebben.
    Ik heb dus sinds dien mijn computergebruik heel erg geminimaliseerd, en ben weer oogspier- en nekoefeningen aan het doen uit mijn blauwe boekje volgens de Bates-methode.
    Ik probeer ook meer te knipperen met mijn ogen, want als je te weinig knippert, tijdens computergebruik, schijn je te droge ogen te kunnen krijgen met alle gevolgen van dien.

Ik was in het begin nogal in paniek, dacht meteen aan netvlies-loslating…of iets anders ergs…
    Maar een vriendin met een medische achtergrond vertelde me, dat je dan vreselijk pijn in je ogen zou hebben, en dat heb ik absoluut niet.

Ik hoop dat iemand mij meer kan vertellen.
    groetjes
    Vrije Vlinder.

1 reactie
    Reageren
    John (moderator)

Het zou een floater kunnen zijn. Ook niet ernstig overigens.
    Ga even naar de huisarts en vraag een verwijzing voor de oogarts. Niet verkeerd om het even te laten nakijken.

Reageren
Reageer op: Opeens iets raars aan mijn rechteroog
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

1 min leestijd

Wat vind jij van online een huisarts spreken?

4 min leestijd

Een soa zonder klachten: hoe herken je iets wat je niet voelt?

4 min leestijd

Soa zonder seks: kan je een soa oplopen zonder seksueel contact?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.