Zoeken Vraag het forum

Ogen – Moeite met scherpstellen/focussen – Prednison

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Al gedurende vrij lange periode heb ik moeite met scherpstellen/focussen bij het kijken ver af.
    Ik heb een bril met lichte min afwijking en die verlost dit probleem niet, die draag ik ook niet altijd om dat het niet nodig is.
    Bij de opticien ook nog eens getest en mijn sterkte is niet veranderd dus daar zit het probleem ook echt niet in. Het is echt een probleem met het scherpstellen.
    Vaak lukt het uiteindelijk wel maar het duurt dan erg lang en moet bijvoorbeeld in mijn ogen wrijven of ze even dicht knipperen.
    Na een ziekenhuisopname in oktober waarbij ik erg veel medicatie per infuus heb gekregen is het verergerd.

Nu had ik eergister rijles en ik merkte het weer heel erg op. Instructeur vraagt wat staat er op het bord (op de snelweg zo’n snelheidsbord voor als de snelheid aangepast wordt) en ik kon het gewoon niet lezen. Zag het bord wel maar het was één grote gok wat er op stond. Naar mate ik dan dichterbij kom dan lukt het vaak beter maar dat is natuurlijk te laat. Het is de ene dag ook erger dan de andere.

Gister merkte ik op het treinstation weer dat ik er weer erg veel moeite mee had bij een bord.
    Ik was op weg naar het AMC, naar de longarts dus ander probleem maar ik kom daar vanwege meerdere klachten/compleet plaatje dus ook even mijn Oog probleem er in gegooid.
    Kreeg eigenlijk meteen te horen dat hij dacht dat ik een Rijverbod zou krijgen en dat ik snel naar de oogarts moet.
    Slik!
    De kans is groot dat dit te maken heeft met de vele prednison die ik regelmatig moet slikken.

De afspraak met de huisarts voor doorverwijzing naar oogarts in ziekenhuis dichter bij mij in de buurt dan AMC staat al gepland. Enkel vroeg ik mij af of mensen dit misschien herkennen of er ervaring mee hebben?

Op google vind ik het probleem wel waarbij ik veel herken en dan hebben ze het over een accommodatie probleem, wat te maken heeft met een spiertje. Enkel gaat dat specifiek over dichtbij kijken dus bij lezen etc.. en dat gaat bij mij juist prima. Heel snel schakelen tussen ver en dichtbij is wel lastig maar echt gewoon lezen of dichtbij kijken dan heb ik het probleem nooit.

2 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Het zou inderdaad door de prednison kunnen komen. Maar dat is koffiedik kijken. De oogarts zal na onderzoek wellicht meer kunnen vertellen.

Reageren
    Anoniem

Dat snap ik!
    Daarom ben ik ook meer op zoek naar ervaringen van mensen die dit herkennen.

Reageren
Reageer op: Ogen – Moeite met scherpstellen/focussen – Prednison
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.