Zoeken Vraag het forum

Ogen achter uit

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Lisa

Hallo, sinds een maand of drie heb ik last van wazig zien. Ik ben hiervoor naar de opticien geweest en die heeft vastgesteld dat ik last heb van verziendheid. (beide ogen +1.50.)
    Ik heb nooit problemen met mijn ogen gehad en moet nu op advies van de opticien een bril aanschaffen.
    Ik vroeg mij af of het normaal is dat je ogen in een zeer korte periode zo achteruit kunnen gaan.
    En of een bril ervoor kan zorgen dat ik minder vermoeidheidsklachten heb. (ik heb een gezonde leefstijl maar ben plotsling vermoeid sinds mijn oogklachten)

Iemand enig idee?
    Hartelijke groet, Lisa

1 reactie
    Reageren
    Emma

Hallo, de opticien heeft een meting gedaan en je geeft zelf aan dat je sinds je zicht slechter is geworden, je ook meer moe bent. Ja, dan is een bril de oplossing want nu moeten je oogspieren en hersenen harder werken om de dingen toch scherp te kunnen zien, en dat is vermoeiend. Bovendien heb je ook, als je geen bril neemt, kans op hoofdpijn door het intensief te moeten turen.

Groetjes

Reageren
Reageer op: Ogen achter uit
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.