Ik heb last van droge oogleden/ooghoeken. Nu gebruik ik Cardiflor van VSM voor huidirritaties en eczeem. Deze droogt echter erg droog op waardoor het droog blijft en een beetje gaat los laten die opgedroogte zalf. Dat kan niet de bedoeling zijn. Wat is een goede zalf voor dit soort droge oogleden/ooghoeken?
Wat zou je er van denken om eens naar de huisarts te gaan, ernaar te laten kijken en je van de huisarts iets te laten voorschrijven?
Ja, dat is waar. Maar zonder enig onderzoek is het moeilijk om daar iets over te zeggen. Het kan zijn dat je traankanaaltjes verstopt zijn of dat je wellicht een virusinfectie hebt. De huisarts kan daar dan naar kijken, en iets voorschrijven wat dan wel helpt.
Nee het zijn niet mijn traankanaaltjes want met wind in de ogen tranen ze wel gewoon en die irritaties zijn onzichtbaar maar wel voelbaar. Hoogstens zijn mijn oogleden wat dikker en wat rimpeliger onder mijn ogen waar normaal gesproken wallen voorkomen. De genoemde zalf die ik gebruik droogt ietwat schilferig op dus dat is ook niet de bedoeling.
Nee het zijn niet mijn traankanaaltjes want met wind in de ogen tranen ze wel gewoon dat zegt dus niets over je traankanaaltjes.
en die irritaties zijn onzichtbaar maar wel voelbaar Maar dat zegt dus niet dat de huisarts het niet zou kunnen zien...
Geef nu maar gewoon het merk van het zalfje door, dan probeer ik het eerst daar wel mee.
Bepanthen creme helpt als een malle. Dat zou je kunnen proberen.
Moderator: Peter (huisarts)
Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!