pijn help aub

Beste G

Start gewoon maar met de antibiotica.
    Er zijn mensen die allergisch zijn voor sommige antibiotica of eigenlijk penicillinekuren. Die kunnen dus inderdaad erg ziek worden. Maar dat lijkt me bij jou niet aan de orde.
    Ik hoop dat deze dan voldoende werkt om je van de klachten af te helpen. Succes !
    Ik hoor wel hoe het is gegaan.

Reageren

Hey tandoor

Ik heb de antibiotica nog steeds niet genomen en heb nog steeds veel last.

Ik ben er ontmoedigd door een collega uroloog van mijn uroloog die zei dat de antibiotica waarschijnlijk niet zouden helpen en dat het tussen mijn oren zit

Wel heeft hij me doorverwezen naar het academisch ziekenhuis

Daarnaast ben ik ook nog bang voor een allergische reactie

Bestaan er mensen die nooit meer van deze klachten afkomen?

Groetjes geebee

Bedankt dat je altijd alle vragen op de forums beantwoord

Reageren

Hallo Geebee,
    De opmerking van de uroloog is wel wat kort door de bocht. Als er geen directe aanleiding was geweest voor het ontstaan van de klachten, dan zou hij misschien gelijk kunnen hebben. Maar die aanleiding was er bij jou wel. Hij maakt een opmerking over psychische klachten maar stuurt je wel door naar een AC ziekenhuis. Dat strookt natuurlijk ook niet met elkaar.

Ik ben nog steeds van mening dat je met die kuur zou moeten starten.Omdat je eerder de doxycycline hebt gehad, denk ik dat je je niet druk moet maken om een allergische reactie.
    Heb je al een afspraak in het AC ziekenhuis?

Reageren

Ik heb op 14 mei een afspraak bij het AC ziekenhuis

Als het Iers met de prostaat is , US tien dagen antibiotica dan niet te kort alleen?

Uroloog heeft het wel zo voorgeschreven. Maar Kees vaak dat een langere kuur bijv 4 weken benodigd is

Frietjes
    Geebee

Reageren

Het automatisch invullen van woorden is blijkbaar niet altijd een succes. LOL

Een kuur van 10 dagen kan voldoende zijn. Dat hoeft niet altijd langer.

Reageren

Hallo tandor

Ik heb de antibiotica nog niet genomen

Dit komt omdat mijn huisarts ziek was( ironisch) en ik eerst getest wil worden op schimmels. Ik vermoed namelijk een schimmelinfectie en heb meerdere bronnen gevonden die soortgelijke klachten als de mijne beschrijven.

Een vervangend huisarts van mijn huisarts heeft ook ooit opgemerkt. " een klein schommeltje" te zien. Deze US in afwachten van verdere onderzoeken niet behandeld.

Ik vroeg me af wat jouw kijk op deze bevindingen is .

Alvast bedankt!

Groet Geebee

Reageren

Het zou toch verstandig zijn geweest om die antibioticakuur te starten. Over een allergische reactie moet je je niet zoveel zorgen maken. Ik neem aan dat een schimmelinfectie bij de onderzoeken in februari aan het licht waren gekomen.

Er zijn inderdaad mensen die vergelijkbare klachten hebben overgehouden aan orale seks. Hier zou je dan nog aan een schimmelinfectie kunnen denken of een infectie door een gist. Maar bij jou is er duidelijk nog een andere oorzaak mogelijk. De chemische verbranding.

Als het daadwerkelijk om een schimmelinfectie zou gaan, zou het haast candida moeten zijn.(eigenlijk een gist en geen schimmel). Maar die kan dan altijd nog worden behandeld.

Is het wel een bacteriële infectie is de Ab kuur de aangewezen methode.

Reageren

Beste tandor

Superbedankt voor je snelle reactie weer

Ik zal de kuur maandag starten

Ik heb het verhaal van de gel ook vertelt bij de uroloog, maar deze nam dit niet echt serieus en lachte het.

Mocht het een dergelijke chemische verbranding betreffen, zijn er dan behandelmethoden?
    Of moet ik er dan mee leren leven?

Ik vind het erg moeilijk te verwerken dat ik door 1 domme fout de rest van mijn leven dit gevoel blijf houden.

Groetjes
    Geebee

Reageren

Een chemische verbranding zou afhankelijk van omvang en de mate van verbranding spontaan weer kunnen herstellen. Hoeveel tijd daar overheen gaat kan ik niet zeggen. Maar vooralsnog denk ik dat je er van uit moet gaan dat het ook weer een keer over gaat. Ook al lijkt het nu een beetje uitzichtloos.

Reageren

Beste tandor

Ik beN inmiddels bij het az geweest

Daar heeft de uroloog mijn Irina nogmaals nagekeken onder de microscoop
    Niets te zien

Vervolgens heeft hij een rectaal toucher uitgevoerd. De prostaat voelde normaal
    Wel merkte hij toen op dat hij een enorme spanning voelde vanuit de bekkenbodem

Vervolgens heeft hij met een echo gekeken of de blaas leeg was, en dat was hij.

Zijn conclusie:
    Bekkenbodem spieren te gespannen
    Ik ben dan ook doorverwezen naar de bekkenbodem fysiotherapeut.

Ik heb de antibiotica nog steeds liggen
    En vraag me af of dit dan nog wel zin heeft, gezien het ontbreken van een aangetoonde bacterie

Ik vraag me dan ook af wat jouw vizier hierop is

Groetjes
    Geebee

Reageren

Hallo GB
    De bekkenbodemspieren kunnen inderdaad spanning op het urogenitale stelsel geven. Het is wel frappant, dat de klachten hiervan tegelijk ontstaan met het gebruik van het hand reinigingsmiddel. Maar mogelijk is het.
    Wat het antibioticum betreft:
    Ik denk dat je te veel zorgen maakt over bijwerkingen en een eventuele anafylactische reactie. Maar je hebt een punt: als 100% zeker is dat er geen bacteriën aanwezig zijn die de klachten zouden kunnen veroorzaken, heeft het geen zin om het AB te gebruiken.

Reageren

Moderator: Peter (huisarts)

Reageer op: pijn help aub

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 2 MB

Voeg nog een bestand toe