- Anoniem25 juni 2018 om 08:47
Hallo.
Ik heb sinds gistermiddag een brandende bovenlip. Nu heb ik wel eens een koortslip gehad maar dit is een geheel andere brandende soort sensatie op één plek, daarnaast is dit brandende gevoel over de gehele lengte van mijn bovenlip.
Ik was gister op een festival en heb dus veel en verschillende soorten alcohol gehad, op een gegeven moment merkte ik dat het brandde en ging ik het checken op de wc. Ik kwam erachter dat de bovenste helft van mijn lip rood was en ik kon er op dat moment weinig aan doen. Toen ik thuis kwam een laag vaseline op gesmeerd en ik merk dat het nu minder is, echter nog steeds wel aanwezig.
Wat kan ik het beste doen? En wat denkt u dat het is?
69 reactiesReagerenJohn (moderator)
25 juni 2018 om 09:55Het lijkt vooralsnog op een irritatie Gebruik een lippenbalsem
ReagerenAnoniem25 juni 2018 om 10:40Dankuwel.
Bij een koortslip zou het toch inderdaad meer gefocust zijn op één plek? En is pure vaseline zoals ik nu gebruik ook goed?
ReagerenJohn (moderator)
25 juni 2018 om 10:52vaseline kan ook.
Reageren
Bij een herpesinfectie verwacht je het niet zo uitgebreid.Anoniem25 juni 2018 om 10:56Ik heb in de maand mei nog een uitbraak gehad namelijk. Daarnaast heb ik de uitbraken eigenlijk altijd op mijn onderlip. En inderdaad, deze branderigheid is verspreid over mijn gehele bovenlip
Aanstaande donderdag zie ik mijn vriendin weer, zouden er tegen die tijd al wel blaasjes of blaren moeten zijn bij een koortslip? Want stel ik heb dan dit branderige gevoel nog ben ik enorm angstig om haar een kus te geven…
ReagerenJohn (moderator)
25 juni 2018 om 11:08Die vraag kan ik zo helaas niet beantwoorden…dat zul je even moeten afwachten
ReagerenAnoniem25 juni 2018 om 11:15Maar stel ze zijn er nog niet, de blaren enzovoort, is het dan veilig om haar een kus te geven?
Sorry, mijn vraag leek een beetje op een vraag naar een voorspelling van u.
ReagerenJohn (moderator)
25 juni 2018 om 11:19Ik kan de vraag helaas niet beantwoorden…. maar vooralsnog lijkt het niet op een herpesinfectie
ReagerenAnoniem25 juni 2018 om 13:11Ik las bij een ander gestelde vraag op dit forum dat u zei dat wanneer er geen wondjes of blaren zijn er geen besmettingsgevaar is, beantwoord dat dan niet mijn vraag?
ReagerenJohn (moderator)
25 juni 2018 om 13:13Ja. Maar ik weet niet of je nog blaasjes gaat krijgen, Maar dat merk je dan vanzef wel
ReagerenAnoniem25 juni 2018 om 13:22Nee precies daar heeft u gelijk in! Ik bedoelde meer in de vorm van als ik donderdag dus geen symptonen heb is het dus veilig om te zoenen haha.
Sorry voor de vele vragen.
ReagerenJohn (moderator)
25 juni 2018 om 13:25dat klopt
ReagerenAnoniem25 juni 2018 om 13:33Stiekem ga ik er dan ook wel een beetje vanuit dat het gaat om een schrale lip door alle alcohol en het vele eten, het is niet toevallig dat een bovenlip (die constant in contact is met de alcohol) in de volledige lengte rood wordt en gaat branden. Daarnaast helpt de vaseline erg tegen het branden
ReagerenAnoniem25 juni 2018 om 20:10Ik zag nog even te denken, is het verstandig om nu aclicovir te gaan smeren? Ik ben bang dat het misschien irriterent werkt.
ReagerenAnoniem25 juni 2018 om 22:02Bent u daar nog Tandor?
Reageren