Zoeken Vraag het forum

Brandende bovenlip

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Hallo.

Ik heb sinds gistermiddag een brandende bovenlip. Nu heb ik wel eens een koortslip gehad maar dit is een geheel andere brandende soort sensatie op één plek, daarnaast is dit brandende gevoel over de gehele lengte van mijn bovenlip.

Ik was gister op een festival en heb dus veel en verschillende soorten alcohol gehad, op een gegeven moment merkte ik dat het brandde en ging ik het checken op de wc. Ik kwam erachter dat de bovenste helft van mijn lip rood was en ik kon er op dat moment weinig aan doen. Toen ik thuis kwam een laag vaseline op gesmeerd en ik merk dat het nu minder is, echter nog steeds wel aanwezig.

Wat kan ik het beste doen? En wat denkt u dat het is?

69 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Het lijkt vooralsnog op een irritatie Gebruik een lippenbalsem

Reageren
    Anoniem

Dankuwel.

Bij een koortslip zou het toch inderdaad meer gefocust zijn op één plek? En is pure vaseline zoals ik nu gebruik ook goed?

Reageren
    John (moderator)

vaseline kan ook.
    Bij een herpesinfectie verwacht je het niet zo uitgebreid.

Reageren
    Anoniem

Ik heb in de maand mei nog een uitbraak gehad namelijk. Daarnaast heb ik de uitbraken eigenlijk altijd op mijn onderlip. En inderdaad, deze branderigheid is verspreid over mijn gehele bovenlip

Aanstaande donderdag zie ik mijn vriendin weer, zouden er tegen die tijd al wel blaasjes of blaren moeten zijn bij een koortslip? Want stel ik heb dan dit branderige gevoel nog ben ik enorm angstig om haar een kus te geven…

Reageren
    John (moderator)

Die vraag kan ik zo helaas niet beantwoorden…dat zul je even moeten afwachten

Reageren
    Anoniem

Maar stel ze zijn er nog niet, de blaren enzovoort, is het dan veilig om haar een kus te geven?

Sorry, mijn vraag leek een beetje op een vraag naar een voorspelling van u.

Reageren
    John (moderator)

Ik kan de vraag helaas niet beantwoorden…. maar vooralsnog lijkt het niet op een herpesinfectie

Reageren
    Anoniem

Ik las bij een ander gestelde vraag op dit forum dat u zei dat wanneer er geen wondjes of blaren zijn er geen besmettingsgevaar is, beantwoord dat dan niet mijn vraag?

Reageren
    John (moderator)

Ja. Maar ik weet niet of je nog blaasjes gaat krijgen, Maar dat merk je dan vanzef wel

Reageren
    Anoniem

Nee precies daar heeft u gelijk in! Ik bedoelde meer in de vorm van als ik donderdag dus geen symptonen heb is het dus veilig om te zoenen haha.

Sorry voor de vele vragen.

Reageren
    John (moderator)

dat klopt

Reageren
    Anoniem

Stiekem ga ik er dan ook wel een beetje vanuit dat het gaat om een schrale lip door alle alcohol en het vele eten, het is niet toevallig dat een bovenlip (die constant in contact is met de alcohol) in de volledige lengte rood wordt en gaat branden. Daarnaast helpt de vaseline erg tegen het branden

Reageren
    Anoniem

Ik zag nog even te denken, is het verstandig om nu aclicovir te gaan smeren? Ik ben bang dat het misschien irriterent werkt.

Reageren
    Anoniem

Bent u daar nog Tandor?

Reageren
Reageer op: Brandende bovenlip
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.