Zoeken Vraag het forum

Waar kan ik heen?

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniempje

Hallo allemaal!

Ik ben een meisje van 22 jaar en ik heb nogal last van mijn lichaam. Ik heb 2 jaar geleden een burn out gekregen gelukkig ben ik daar nu volledig overheen. Destijds had ik maandelijks bronchitis, waren mijn klieren in de hals continu opgezet en pijnlijk, vaak verhoging, extreme moeheid, en hartkloppingen waarbij mijn hart in rust vaak rond de 120 kwam.

Ik heb al deze klachten afgeschoven op de burn out. Alleen voelt het nu alsof dat niet terecht was. Bepaalde klachten heb ik nog steeds/opnieuw.

Dagelijks dikke en zeer pijnlijke klieren, hartkloppingen en sinds kort gevoel dat mijn hart overslaat, ook erg moe en dagelijks een aantal losstaande momenten met verhoging.

Huisarts stuurt me van het kastje naar de muur en komt met bizarre verklaringen.

Iemand ervaring met soort gelijke klachten of tips?
    Ik ben op het moment behoorlijk radeloos.

3 reacties
    Reageren
    Anoniem

Huisarts komt met bizarre verklaringen? Wat zegt hij/zij dan?

Reageren
    Anoniempje

Destijds ben ik er voor naar de huisarts geweest bijna 3 x per week zat ik er. Ze hebben niet de burn out opgemerkt daar ben ik zelf na 10 maanden ellende achter gekomen.

Voor mijn longen liep ik zelfs in het amc en zelfs daar wisten ze het niet.

Het toppunt was de vraag/ opmerking: oh het komt vast door je hondje, die heb je pas net toch?

… al 12 jaar…

ik moet eerlijk bekennen dat ik nog niet zo direct met deze klachten naar de huisarts ben geweest gek genoeg realiseer ik mij dat nu pas. Het vertrouwen in de artsen is volledig weg helaas… heb bijna overwogen om zelf medische boeken te halen.

Reageren
    Catootje

De stress, voorafgaande aan een burn out, kan een boel ontregelen in je lichaam. het cortisol is verhoogd, je lichaam verbruikt meer voedingsstoffen maar neemt ze slechter op, je neurotransmitters raken ontregeld enz. Het kan schelen om extra goed voor je lichaam te zorgen qua voeding, wat extra voedingsstoffen, zoals magnesium, vitamine B enz. Misschien advies vragen op natuurgeneeskundig gebied, iemand die ook kan helpen met bepaalde voedingssupplementen enz. Ontspannende lichaamsbeweging, zoals yoga, kan wel ondersteunend werken.

Reageren
Reageer op: Waar kan ik heen?
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.