Zoeken Vraag het forum

Wie kan mij helpen?

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Sara E

Hallo,

Ik (vrouw, 21 jaar) ben ten einde raad en hoop dat iemand een idee heeft van wat er met mij aan de hand is.

Ongeveer 6 weken geleden ben ik na een aantal dagen zeer benauwd te zijn geweest, en moeite met slikken (soort brok in keel gevoel) opgenomen in het ziekenhuis. De benauwdheid werd namelijk heviger en ik had ook pijn op de borst met uitstraling naar de linkerarm. We hebben een geschiedenis met hartproblemen in de familie (o.a. harttransplantatie binnen het gezin) dus meteen de ambulance gebeld. Toen ben ik opgenomen en is de diagnose een virale (acute) ontsteking van het hartzakje gesteld. Ze konden niet echt iets vinden maar hebben al het andere acute omtrent het hart uitgesloten. Het enige wat er toen gevonden is, zijn lichte hartritmestoornissen op een ECG en hartenzymen in het bloed. Ik ben toen na een extra nachtje ontslagen uit het ziekenhuis en moest 2 weken bedrust houden en ibuprofen nemen want dan zou mijn lichaam het zelf weer moeten oplossen.

Ik ben inmiddels zes weken verder en heb flink wat afgesukkeld de afgelopen weken. Na de eerste 2 weken maakte ik namelijk wel wat vooruitgang. Ik begon me iets fitter te voelen maar bleef erg slap, had geen energie en werd heel snel duizelig. In de derde week kreeg ik last van andere vage klachten zoals hevige tintelingen op het hoofd, misselijkheid, geen balans kunnen houden en oorsuizen. Ik ben toen eerst naar de huisarts geweest die ervan uitging dat het een nasleep was van het virus. Na twee weken moest ik terugkomen voor controle. Die twee weken heb ik het niet volgehouden want na twee dagen werden de tintelingen zo hevig dat ik naar de HAP ben geweest. Weer controles waarop de dokter dacht dat het misschien een beklemde zenuw in mijn nek zou kunnen zijn. Zij heeft mij toen doorverwezen naar de fysio die vervolgens niks kon vinden en zei dat hij weinig voor me kon betekenen. Toen maar weer terug naar huis, bedrust gehouden en een aantal dagen later leken de klachten ietsjes af te nemen.

Net toen ik dacht dat het allemaal weer ietsjes beter ging werd ik weer enorm benauwd. Beklemmend gevoel op de borst (alsof er een strakke riem om zit) en pijn op de borst met uitstraling naar de linkerarm. Precies hetzelfde dus als toen ik werd opgenomen. Ik ben toen weer terug naar de huisarts gegaan, bloeddruk was goed en ook kon hij niks geks horen aan mijn hart dus ik moest weer volledige bedrust houden en afwachten. Dit heb ik gedaan alleen de klachten leken erger te worden en ook kreeg ik na een aantal dagen steken bij mijn hart. Ik schrok ervan omdat het erg pijnlijk was dus ben ik weer naar de HAP gegaan. Ook daar kon hij niks aan mijn hart horen en mijn bloeddruk was goed. Na overleg met de cardioloog weer terug op onstekingsremmers en bedrust houden. Na een week zonder vooruitgang voor de zekerheid nog een mailtje gestuurd naar de cardioloog (een andere dus dan die bij de HAP) die de diagnose tijdens mijn opname had gesteld met daarin de klachten beschreven die ik nu weer had. Hij wilde me graag de volgende dag meteen even nakijken (afgelopen vrijdag) dus ik weer naar het ziekenhuis. Toen heeft hij een ECG gemaakt en bloed geprikt. Ook uit dit onderzoek kwam niks van zowel het filmpje als het bloed niet. Het advies was om te stoppen met de onstekingsremmers en om te kijken hoe het dan gaat. Hij weet namelijk niet zeker of het gaat om een ontstoken hartzakje maar iets anders kunnen ze ook niet vinden.

Inmiddels ben ik drie dagen verder. Ik ben bezig met het afbouwen van de onstekingsremmers maar ik heb het erg zwaar. Een rondje met de honden lopen lukt al niet. Ik heb allemaal vage klachten zoals weer die tintelingen in mijn hoofd, een brok gevoel in de keel waardoor slikken erg moeizaam gaat. Daarnaast ben ik heel duizelig en heb ik soms “opvliegers” waar ik heel onrustig van word. Ik heb weinig energie, voel me slap, misselijk en ben weer enorm benauwd. Ik ben enorm gefrustreerd omdat ik voor mijn gevoel totaal niet vooruitga maar steeds terug blijf vallen. Telkens als het weer een beetje beter gaat komt alles weer net zo hard terug.
    Wie kan mij helpen? Ik ben ten einde raad…

1 reactie
    Reageren
    John (moderator)
Reageer op: Wie kan mij helpen?
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.