Zoeken Vraag het forum

Primolut uitstel menstruatie

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Emily

Hallo! Ik ga volgende maand op vakantie waarbij ik bijna 24 uur in het vliegtuig moet zitten en ik moet precies de dag daarvoor ongesteld worden. (Ik ben het heel regelmatig, vandaar dat ik dat precies weet.) Nou heb ik dus echt geen zin om op mijn 2e dag, wat meestal ook mijn heftigste is, zo lang ongesteld in het vliegtuig te zitten. Een vriendin van mij zei dat je bij de huisarts om Primolut kan vragen wat je dus vanaf een paar dagen voordat je ongesteld zou moeten worden moet slikken en als je dan stopt dat je dan na 2/3 dagen toch nog ongesteld wordt. Je stelt dus eigenlijk je menstruatie een aantal dagen uit. Ik ben al 4 jaar niet meer aan de pil en mijn menstruatie is nu dus gewoon natuurlijk. Mijn vraag is of de menstruatie die je na een aantal dagen Primolut krijgt wel gewoon de ”echte” is zegmaar en niet zo’n ”nep” menstruatie als die je krijgt als je de pil slikt? Ik heb namelijk plannen om in de komende maanden zwanger te worden (als het lukt uiteraard) en ik wil dus niet riskeren dat ik een ”neppe” menstruatie krijg en daardoor mijn hele cyclus verstoord wordt! Het heeft me best wat tijd gekost om hem na het stoppen van de pil weer normaal te krijgen. Mijn vraag is dus eigenlijk of mijn cyclus dus echt gewoon normaal verder gaat na een aantal dagen uitstel dmv Primolut? Krijg ik na mijn menstruatie gewoon weer een nieuwe eicel die opbouwt en afbreekt net als iedere andere maand? Is de dag dat ik ongesteld wordt na het slikken van Primolut gewoon meteen weer de 1e dag van mijn cyclus en heb ik gewoon weer de eisprong rond de 14 dagen in de cyclus? Ik hoop dat iemand mij hier antwoord op kan geven! Ik ben trouwens bijna 23 jaar oud en verder gewoon gezond.

2 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Met de primolut kun je de menstruatie uitstellen.

Aangezien Primolut N voor het uitstellen van de menstruatie op een zodanig tijdstip in de cyclus moet worden ingenomen dat een zwangerschap niet met zekerheid kan worden uitgesloten, kan u deze methode alleen toepassen als u zeker bent dat u niet zwanger bent. Neem vanaf ongeveer 3 dagen vóór de verwachte menstruatie 2 tot 3 maal per dag 1 tablet Primolut N in. Gebruik Primolut N niet langer dan 10-14 dagen. Twee à drie dagen nadat u gestopt bent met het innemen van Primolut N, zult u een onttrekkingsbloeding krijgen. Hierna zal de cyclus gewoon weer op gang komen.

Bron:  Bijsluiter

Reageren
    Emily

Bedankt voor het antwoord! Dan ga ik dit zeker gebruiken.

Reageren
Reageer op: Primolut uitstel menstruatie
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

3 min leestijd

Anticonceptie en hormonen: welke past bij jou?

4 min leestijd

Hoe groot is de kans op een zwangerschap?

4 min leestijd

Seks tijdens de zwangerschap: wat verandert er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.