- Anoniem22 maart 2016 om 22:36
2,5 maand geleden kwam mijn menstruatie een week te laat. Het was lichter dan normaal en hield ongeveer een 1,5 weekje aan. Een paar dagen later viel er thuis een spin op me en schreeuwde ik en sindsdien bloed ik (soms licht, soms hevig) onophoudelijk. Vanzelfsprekend naar de huisarts geweest die mij door heeft verwezen naar de gynaecoloog. Echo gemaakt en alles ziet er prima uit, maar mijn baarmoederslijmvlies is wat dik. Van de gynaecoloog vervolgens een receptje voor Primolut meegekregen. 1 week lang 3 tabletjes per dag slikken. Vervolgens word ik binnen een dag of 3 ongesteld en daarna zou mijn cyclus weer normaal moeten worden.
Alleen schrik ik wel heel erg van de bijwerkingen! Maar goed, dat hebben alle medicijnen. Ik zal het er dus op moeten wagen. In de bijsluiter lees ik echter dat men Primoluut 3 dagen voor de menstruatie moet slikken. Nu na 2,5 maandjes vloeien heb ik geen idee wat mijn datum is. Ook begrijp ik niet waarom de gynaecoloog hier niets over heeft gezegd. Mijn vraag is dan ook maakt dit wat uit?
Bij voorbaat dank!
5 reactiesReagerenJohn (moderator)
22 maart 2016 om 23:27De primolut kan op verschillende manieren worden gebruikt en dat hoeft niet altijd overeen te komen met de bijsluiter.
Reageren
Gewoon het voorschrift van de gynaecoloog volgen en starten met de primolut. De gyn heeft hier niets over gezegd omdat hij dat gewoon niet kan. Er is geen begin van je menstruatie omdat je al 2,5 mnd constant vloeitAnoniem23 maart 2016 om 15:53Bedankt voor je reactie @tandor! Wel nog een vraagje, vanwege die angstaanjagende bijsluiter ervaarde ik toen ik het wou slikken een soort blokkade. Ik bleef het in mijn hand houden, maar durfde het niet in te nemen. Toen heb ik hem maar door de helft gesneden en daardoor leek het geen echte tabletje meer en ging het wel. Vermindert dit mogelijk de werking? Als je medicijnen snijdt blijven er natuurlijk wel altijd sporen achter….
ReagerenJohn (moderator)
23 maart 2016 om 17:36Het breken/snijden van de tablet heeft verder geen gevolgen voor de werking.
Als het goed is zit er een kruisbreuklijn in de tablet. Daar kun je al aan zien dat ze dus deelbaar is.Over de bijwerkingen het volgende:
Reageren
Alle bekende bijwerkingen, ook al is zo’n bijwerking maar 1 x voorgekomen op 100.000 mensen over een heel jaar bezien, moeten in de bijsluiter worden vermeld. Je moet daar niet al te veel bij stilstaan.Anoniem24 maart 2016 om 02:10Nogmaals bedankt! De eerste deed ik in 2 stukken, de tweede en derde heb ik gewoon geslikt. Nog 6 dagen en 18 pillen te gaan. Hopelijk ervaar ik inderdaad geen bijwerkingen en wordt mijn cyclus uiteindelijk weer normaal.
Nogmaals bedankt!!!
ReagerenJohn (moderator)
24 maart 2016 om 14:16Graag gedaan. Succes!
Reageren