- persoon25 juni 2018 om 12:52
Goedemiddag,
Donderdag 2 augustus tm 14 augustus ga ik op vakantie en wil dan graag niet ongesteld worden. Ik heb altijd al een onregelmatige menstruatie gehad (ben nu 20 jaar). Mijn afgelopen cyclussen waren 40, 43, 57 en 43 dagen(en is vaak ook langer geweest). Het is dus onmogelijk om te bepalen wanneer ik weer ongesteld word. Ik heb gelezen over primolut maar aangezien  je dit voor het eerst moet innemen een paar dagen voor je menstruatie begint, is dit voor mij niet mogelijk omdat ik dus nooit weet wanneer dit bij mij is.
Mijn vraag is of ik nu nog kan beginnen met de pil. 12 juni was het begin van mijn laatste menstruatieweek. Het is nu 25 juni. Ik las in de bijsluiter van de pil (Mylan), dat  je tot 2-5 dagen na het begin van de menstruatie kan beginnen met het slikken om een volgende menstruatie uit te stellen en niet het risico lopen om zwanger te worden.
Ik wil de pil niet gebruiken als voorbehoedsmiddel maar enkel als uitstelmiddel. Kan ik nu nog beginnen met de pil en het blijven slikken en niet ongesteld worden tot 14 augustus of is dit een verloren zaak en kan ik beter hopen op nog een cyclus van 43 dagen(25 juli tm ongeveer 1 augustus) wat precies goed uit zou komen?
Bedankt!
1 reactieReagerenJohn (moderator)
25 juni 2018 om 13:02Je kunt de pil starten, tegen de tijd dat je op vakantie gaat , kun je de pil dan een paar weken doorslikken
Reageren