Zoeken Vraag het forum

Vraagje mbt. uitstellen menstruatie!

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Beste allemaal,

Ik heb een vraagje met betrekking tot de menstruatie. Normaliter ben ik rond de 13e van de maand ongesteld en ben ik voor de 20ste al ‘klaar’. Twee maanden geleden heb ik de morning after pil gehad, waardoor ik dezelfde maand en de maand erna rond de 16e tot de 22ste mijn menstruatie had.
    Nu mijn vraag: Ik ga op de 20ste op vakantie en ik wil echt niet ongesteld zijn. Is het mogelijk om dit uit te stellen voor de zekerheid? Aangezien ik niet precies weet wanneer ik ongesteld ga worden is het erg lastig. Tevens gebruik ik geen anticonceptie.. Is het een goed idee om primolut te slikken? Ik heb ook nog pillenstrips thuis liggen van toen ik nog wel de pil gebruikte, kan ik die nu nog gaan slikken?

Alvast bedankt voor het antwoord!

3 reacties
    Reageren
    John (moderator)

De primolut zou kunnen. Maar dan moet je wel snel naar de huisarts. Je moet er namelijk ruim op tijd mee beginnen als je menstruatie wilt uitstellen

de pil is ook een mogelijkheid. Maar er is geen garantie dat je geen doorbraakbloeding krijgt. Je moet er ook rekening mee houden dat wanneer je midden in de cyclus begint, er ook geen bescherming tegen zwangerschap is gedurende de eerste strip

Reageren
    Anoniem

Tandor heel erg bedankt voor je snelle reactie. Ik las op google (geweldig voor bangmakerij!) dat de primolut heel veel bijwerkingen heeft en negatieve ervaringen. Als ik de pil zou gaan slikken, zal ik die dan gelijk gaan slikken of moet ik wachten tot de dag dat mijn menstruatie begint en dan gaan slikken? (zoiets las ik namelijk ook op een forum, vandaar deze vraag).

Reageren
    John (moderator)

Als je menstruatie er voor de vakantie nog is, zou het beter zijn om daar op de eerste dag mee te beginnen.
    Als je tijdens de vakantie ongesteld wordt en dan pas met de pil begint, heeft het geen zin. dan kun je beter gelijk beginnen.

Reageren
Reageer op: Vraagje mbt. uitstellen menstruatie!
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

3 min leestijd

Anticonceptie en hormonen: welke past bij jou?

4 min leestijd

Hoe groot is de kans op een zwangerschap?

4 min leestijd

Seks tijdens de zwangerschap: wat verandert er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.