Zoeken Vraag het forum

Langdurig melatoninegebruik jonge leeftijd

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniemo

Hallo ik ben een jongen van 15 en toen ik 12 was had is slaapproblemen, de huisarts gaf mijn ouders het advies van 1 mg melatonine per dag, dat deed ik ongeveer een half jaar totdat mijn moeder de 1mg tabletten niet meer kon vinden in de winkel en ik stapte over op 3mg, dat heb ik 2 jaar lang gedaan en ik doe nu weer 1mg omdat ik het toch veel vond en sochtens moe was. Nu lees ik overal dat je dat helemaal niet voor zulke lange tijd mag gebruiken en dat dat je hoormhoonhuishouding en natuurlijke klok kan verstoren al helemaal in de puberteit. Ik maak me nu erge zorgen en ben een beetje boos op mijn ouders dat ze er zo onvoorzichtig mee on zijn gegaan.
    Wat moet ik nu doen?!

Groet Anoniem

4 reacties
    Reageren
    Suus

Bespreek het met je huisarts, voor je boos wordt om iets wat misschien helemaal niet nodig is.
    Je huisarts heeft het destijds voorgeschreven, die kan je vertellen of het idd nadelige gevolgen kan hebben en daar zonodig onderzoek naar doen.

Reageren
    Anoniemo

Ja dat begrijp ik maar ik ben wel benieuwd of iemand alleen aan dit verhaal een beetje kan beoordelen of het foute boel is of niet.
    Ik maak maandag een afspraak bij de huisarts.

Reageren
    John (moderator)

Je kunt stoppen met ze te nemen. Ik denk niet dat het blijvende schade veroorzaakt zal hebben.

Reageren
    Suus

Als je zonder problemen weer van 3 naar 1 mg bent gegaan, zal het in ieder geval op je biologische klok geen invloed hebben.
    Anders had je dat gemerkt.
    Als je je zorgen maakt over hormonale problemen, kan de huisarts dat met een bloedonderzoek checken

Reageren
Reageer op: Langdurig melatoninegebruik jonge leeftijd
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.