Zoeken Vraag het forum

Slaapprobleem. melatonine mijn oplossing?

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • david8090

Hallo,

Ik kom vaak heel lastig in slaap maar terwijl ik mij wel moe voel… ’s ochtends mijn bed uitkomen is een ramp!

Ook ben ik vrijwel elke dag moe en kan ik rustig een uur slapen in het midden van de dag.

Gek genoeg wanneer ik overdag in mijn bed ga liggen slaap ik binnen 15min.

Geregeld krijg ik aan het einde v/d middag ineens weer energie terwijl ik dit de hele dag moest missen. Dan kom ik ’s avonds helemaal niet niet in slaap en lig ik 3 uur wakker.

Het begint mij nu echt enorm te frustreren en ik zit in een vicieuze cirkel: overdag kan ik vaak weinig presteren, stel schoolzaken uit en voel me steeds vaker ‘depri’.

Gek genoeg ben ik echt een super gezonde jongen van 19 jaar. Ik eet heel erg gezond en snoep amper. Wel doe ik sinds een jaar aan krachttraining (bodybuilding) dat ik 3/4x per week doe.

Ik slik geen vreemde goedjes om beter te kunnen trainen en drink alleen ’s ochtends koffie. Wel neem ik vrij veel eiwitten tot me voor de spieropbouw. Echter ben ik 2 maanden gestopt met trainen door drukte met school, maar mijn slaapprobleem bleef.

Al een aantal maanden geleden heb ik bloed laten prikken waarbij ze goed naar mogelijke tekorten hebben gekeken die slaapprobleem kunnen veroorzaken, maar het resultaat was perfect.

Ik weet het in ieder geval niet meer. Mijn laatste hoop is het gebruik van melatonine. Vroeger wel eens de homeopatische pillen van Davitamon gebruikt en dat beviel toen goed.
    Deze zijn alleen erg duur en kwam op internet een website tegen die 500 stuks aanbiedt voor 8,95,-

Enfin, ik ga er niet vanuit dat iemand aan de hand van dit verhaal weet wat de oorzaak is maar misschien kan iemand mij adviseren over bijvoorbeeld welke melatonine ik het best kan kopen en of er nog andere supplementen zijn die mijn slaap kan verbeteren.

Bedankt.

gr,

David.

Reageer op: Slaapprobleem. melatonine mijn oplossing?
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.