Zoeken Vraag het forum

Slaapprobleem

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Johan

Beste mensen,

Ik ben recentelijk op mij zelf gaan wonen wat betekend dat ik natuurlijk mijn eigen bedtijd kan bepalen. Ik heb hier helaas best wel veel moeite mee. Voor school/werk moet ik vaak half 7 op en zover ik kan inschatten heb ik echt 8 uur nodig. Ik moet dus eigenlijk elke dag half 11 naar bed. Dit red ik eigenlijk nooit, meestal ga ik tussen half 12 en 1 slapen. Als ik wel vroeger wil slapen lukt het mij gewoon niet of kan ik mijzelf er echt niet toe zetten om te gaan slapen. Ik merk dat het mijn leven toch wel slecht beïnvloed: chagrijnig op school/werk, rond etenstijd moe en geen zin om samen te eten, te laat komen op school. Nu is het grootste probleem dat ik echt een avondmens ben: ik vind het heerlijk laat op te blijven en dingen te doen.

Hebben jullie enige tips waarmee ik mijzelf toch ertoe kan zetten? Ik heb gehoord dat slaapmiddelen slecht voor je zijn dus daar wil ik eigenlijk niet aan beginnen.

Ik verheug mij op uw antwoord.

Gr. Johan

1 reactie
    Reageren
    John (moderator)

slaappillen zijn hiervoor zeker niet de juiste oplossing. Het heeft toch vooral te maken met willen en doen !

Reageren
Reageer op: Slaapprobleem
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.