stoppen met paroxetine, bijverschijnselen

  • #2959

    Dank u wel en is er niets of niemand anders in Nederland die je kan helpen? Of moet ik dan soms met een andere ad beginnen? Ik word de hele dag opgegeten door angst. Het knaagt en knaagt in mijn hele lijf.

    Reageer
    #2960

    Dat zou je dan met je psychiater moeten bespreken

    Reageer
    #2961

    Ja idd maar het vertrouwen bij haar is helemaal weg.

    Reageer
    #2962

    Dan moet je het eerst met je huisarts bespreken

    Reageer
    #2963
    1. Ga ik doen, dank u wel.
    Reageer
    #2964

    De apotheek adviseerd ondanks 4.5 vrij van paroxetine weer te beginnen met 10 mg en dan met druppels heel rustig af te bouwen.  Ik vind het dood eng. Maar nu heb ik ook geen leven. Heeft iemand hier ervaring mee. Ik hoop dat jullie reageren aub

    Reageer
    #2965

    Sorry 4.5 maand*

    Reageer
    #2966

    Het is een optie. Maar dan wel niet eerder gaan afbouwen totdat je redelijk stabiel bent op die 10 mg

    Reageer
    Bereken hier je BMI

    De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies

    cm
    KG
    #2967

    Hallo iedereen,

    ik heb meer dan 10 jaar Paroxetine 20mg genomen, n.a.v. een postnatale depressie. Ik heb gedurende bijna heel deze periode gerookt. Toen ik in maart stopte met roken, kreeg ik plots alle bijwerkingen, net als toen ik begon met Paroxetine (zweten, verdikken, ...) ondanks dat ik nog steeds dezelfde hoeveelheid Paroxetine doornam. Achteraf heb ik gelezen dat roken effectief de werking van paroxetine kan onderdrukken. Door het plotse verdikken raakte ik in paniek en wilde ik zo snel mogelijk de paroxetine afbouwen (ook omdat ik het tijd vond, na meer dan 10 jaar). Ik heb toen 5mg afgebouwd per 10 dagen en na 30 dagen ben ik dus gestopt. Ik had wel ontwenningsverschijnselen (duizelig, verward en vergeetachtig, wazig zicht, ...) maar wel te doen. Ik kreeg mijn libido terug en mijn goede momenten werden weer intenser (een beetje alsof ik wakker werd na een lange winterslaap). Dit ging een 6-tal weken goed en toen begon het: huilbuien, de zin van het leven kwijt zijn, van niets meer blij worden, de grond die onder mijn voeten wegzakte, paniekaanvallen en hyperventileren. De psychiater zei dat dit normaal is na het stoppen met antidepressiva en dat de angsten dan gewoon terugkomen, maar ik had echt het gevoel dat er meer aan de hand is, ik heb nooit eerder zo'n paniekaanvallen/huilbuien gehad. Ik ben beginnen opzoeken en lezen en heb nu het gevoel dat de oorzaak het te snel afbouwen is. Ik ben ondertussen ruim 3 maanden gestopt met paroxetine, maar voel me niet goed, enorm labiel en ben al 3 weken niet kunnen gaan werken. Ik ben ondertussen gestart met ontladingstherapie, maar ik heb het gevoel dat de therapie alleen niet voldoende zal zijn. Ik weet niet goed wat ik nu moet doen. Moet ik de paroxetine terug opstarten? En hoeveel? om dan super langzaam af te bouwen? De therapie zal ik sowieso verder blijven volgen, maar ik ben zeer bang voor de bijwerkingen als ik weer paroxetine zou starten. Kan iemand mij advies geven? Ik raak een beetje wanhopig...

    Reageer
    #2968

    De afbouw is in ieder geval veel te snel gegaan.
    Het is ook nog maar de vraag om herstarten met paroxetine nog wel zinvol is. Dat omdat je er toch al 3 maanden mee bent gestopt. Het middel is ook veel te lang voorgeschreven.
    Als je terug zou willen gaan, moet je op laatst werkende dosering teruggaan. Dan die zolang nemen totdat je weer stabiel bent op die dosis en dan zeer langzaam gaan afbouwen.

    Reageer
    #2969

    Ik wil ook helemaal niet herbeginnen, maar ik vrees dat dit de enige optie is... Zoals ik me nu voel, hou ik niet lang meer vol. Ik kan er niet zijn voor mijn drie kinderen, het lukt me niet om te gaan werken, kan niet slapen, heb constant paniekaanvallen met hyperventileren, hartkloppingen en huilbuien... Morgen ga ik het voorleggen bij de psychiater, alhoewel ik soms het gevoel krijg dat hij (en trouwens de meeste artsen) niet gelooft dat de oorzaak een te snelle afbouw is...

    Reageer
    #2970

    Psychiaters zijn daar doorgaans wel over geïnformeerd

    Reageer
Reageer op: stoppen met paroxetine, bijverschijnselen
Selecteer afbeelding
Maximale afbeelding grote is 512kb, toegestande bestandtypes: *.jpg, *.jpeg, .jpe,.gif
Blijf op de hoogte met onze wekelijkse nieuwsbrief