Zoeken Vraag het forum

Maagmedicijn

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Max20

ik slik maagmedicijnen alleen vorige dagen heb ik een ander gekregen van het zelfde merk maar ik krijg er juist maagpijn door. Moet ik dit bij de apotheker of doktersasisstente melden dat ik die andere niet meer wil omdat ik klachten krijg?

mvg,

max

9 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Dat zou ik zeker doen. Neem ze mee en ruil ze in voor anderen

Reageren
    Max20

Bedankt. Maar moet ik dit melden bij de apotheek of huisarts dat ik die versie niet wil ivm. bijwerking

Reageren
    John (moderator)

Bij de huisarts. Die moet namelijk een nieuw recept uitschrijven voor het oorspronklijke middel

Reageren
    Max20

hey tandor k kom net trg van de apotheek en huisarts. Ik kreeg een tecept ging ik naar de apotheek.

ik slik rabeprazol 20mg focus krijg ik geen klachten, met rabeprazol 20mg chemo iberica krijg ik juist klachten, heel veel maagbranden.

En de apotheker zegt heletijd het is dezelfde.

ik kan dat niet bestellen voor je, ik kan dit niet bestellen voor je.

ik snap dit ook niet meer hoor, ik krijg de pijn?

Reageren
    John (moderator)

de werkzame stof is hetzelfde maar de hulpstoffen verschillen. Had de huisarts op het recept geschreven dat het een specialite moest zijn en medische noodzaak?

Reageren
    Max20

weet ik niet maar er stond wel leveren rabeprazol focus dus geen chemo iberica

toen keek apotheek in haar computer en zij dat het zelfde was. Alleen krijg ik gewoon klachten.

Reageren
    Catootje

Misschien goed om te weten dat alle maagmedicatie op de kortere of langere termijn klachten kan geven. Maagzuurremmers zorgen namelijk voor tekorten aan tal van voedingsstoffen die juist belangrijk zijn voor je maagzuurproductie, waaronder vitamine B12 en Q10. Veel mensen hebben juist een tekort aan maagzuur, waardoor de voeding slecht verteert, waardoor de boel gaat branden.

Reageren
    Max20

@Catootje

ik heb bloedgeprikt en ik heb bij geen 1 vitamine tekort.

en het probleem is juist dat je maag veel zuur produceert dat je maagwanden kan/verder beschadigen. En met zuur te verminderen is het mogelijk om je maagwanden te laten genezen zodat er geen zuur op komt.

dus je informatie klopt niet 100%

Reageren
    John (moderator)

De apotheek kijkt alleen naar de werkzame stof niet naar de rest
    De huisarts moet dat den wel op het recept vermeden.
    Spécialité en medische noodzaak

Reageren
Reageer op: Maagmedicijn
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.