- Zola7 maart 2016 om 23:23
Sinds eind sept 2015 loop ik te kwakkelen met mijn maag. Het begon ‘S nachts. Ik werd wakker met een hele hete “bal” in mijn buik, was helemaal aan jet trillen, had het heel benauwd en het zweet liep mijn handen uit.
De volgende dag was er niets meer aan de hand. Een week later had ik telkens last van maagzuur, wat met rennie oid niet te verhelpen viel.
Ik ben toen bij de huisarts geweest en kreeg iets (helaas de naam vergeten) wat vergelijkbaar is met rennie. Na een week gebruikt te hebben weer terug en kreeg een iets sterkere versie, namelijk Omeprazol 20. Ook dit werkte niet afdoende, dus de dosering werd iets opgeschroefd naar 40 (2x daags). Helaas mocht ook dit noet baten dus weer overgestapt naar pantoprazol 20 (2x d). Ook dit ging hem niet worden dus weer opschroeven naar 2x 40. Inmiddels maagonderzoek aangevraagd maar enorme wachtlijst (wilde namelijk wel met roesje). Toen de pantoprazol ook niet helemaal weekte overgestapt naar Nexium. Daar kreeg ik na een dag of 2 echter blaren van in mijn mond dus dat moest ik staken. Maar weer terug naar pantoprazol 2x 40 dus. Ondertussen. Maagonderzoek gehad, maar meer dan een klein scheurtje in mijn middenrif kwam daar noet uit. Volgens de huisarts zou dat eigenlijk niet eens de klachten kunnen veroorzaken.