- Zola7 maart 2016 om 23:23
Sinds eind sept 2015 loop ik te kwakkelen met mijn maag. Het begon ‘S nachts. Ik werd wakker met een hele hete “bal” in mijn buik, was helemaal aan jet trillen, had het heel benauwd en het zweet liep mijn handen uit.
De volgende dag was er niets meer aan de hand. Een week later had ik telkens last van maagzuur, wat met rennie oid niet te verhelpen viel.
Ik ben toen bij de huisarts geweest en kreeg iets (helaas de naam vergeten) wat vergelijkbaar is met rennie. Na een week gebruikt te hebben weer terug en kreeg een iets sterkere versie, namelijk Omeprazol 20. Ook dit werkte niet afdoende, dus de dosering werd iets opgeschroefd naar 40 (2x daags). Helaas mocht ook dit noet baten dus weer overgestapt naar pantoprazol 20 (2x d). Ook dit ging hem niet worden dus weer opschroeven naar 2x 40. Inmiddels maagonderzoek aangevraagd maar enorme wachtlijst (wilde namelijk wel met roesje). Toen de pantoprazol ook niet helemaal weekte overgestapt naar Nexium. Daar kreeg ik na een dag of 2 echter blaren van in mijn mond dus dat moest ik staken. Maar weer terug naar pantoprazol 2x 40 dus. Ondertussen. Maagonderzoek gehad, maar meer dan een klein scheurtje in mijn middenrif kwam daar noet uit. Volgens de huisarts zou dat eigenlijk niet eens de klachten kunnen veroorzaken.
Inmiddels had mijn lijf de pantoprazol eindelijk onder de knie. Het ging zo lekker dat ik, op advies van de huisarts, ben gaan afbouwen. Van 2x 40 mocht ik naar 2x 20. Truttebol als ik ben durfde ik dat niet, dus heb ik 1x 20 en 1x 40 genomen. Ik heb dit welgeteld 2. Dagen volgehouden en toen begon de ellende. Mensenliefde wat een maagzuur!!!! Voor mijn gevoel met golven tegelijk!!! Alles deed zeer. Slokdarm, keel, mond in brand. Op dag 3 dus snel weer 2x 49 genomen. Helaas werkt jet noet zoals ik bedacht had. Dat ik weer de oude dosering zou nemen en dat alles weer over zou gaan. Ik ben nu 5 dagen verder, heb er daarvan 4 rechtop zitten op de bank zitten te slapen (dat lukt niet geweldig, dus slaap max 3 uur). Ook nu zit ik, om 00:17 weer op de bank, terwijl ik gisternacht gewoon in bed heb geslapen. Mijn mond staat in brand (net of je heel lang met losterine hebt gespoeld x2) en mijn slokdarm brand/doet pijn.
Vanmiddag bij HA geweest en ooghoek vond dat ik weer de oude dosis moet gaan nemen. Op mijn vraag waarom dat dan niet werkt kreeg ik een halfslachtig antwoord dat mijn slokdarm nu geïrriteerd is en dat ik daar last van heb en niet zozeer van het zuur. Maar hoe kom ik dan aan die zure/brandende mond??
Hoe het nu verder moet is mij ook noet heel duidelijk. Iets met cellen die maagzuur moeten remmen die het niet doen ofzo.
Wel duidelijk is dat ik voorlopig (of misschien wel nooit) niet van deze pillen af kom.
Iemand die dit herkent?
Of nog belangrijker op dit moment, hoe stopt dat zuur????
Echt, ik kan wel janken. Ben even helemaal aan mijn eindje…3 reactiesReagerenJohn (moderator)
7 maart 2016 om 23:43[quote]Maagonderzoek gehad, maar meer dan een klein scheurtje in mijn middenrif kwam daar noet uit. Volgens de huisarts zou dat eigenlijk niet eens de klachten kunnen veroorzaken.[/quote] dat kan de huisarts wel denken….maar of dat ook zo is is nog maar de vraag.
Ga terug naar de huisarts en vraag een verwijzing voor de MDL arts. Laat je niet afschepen..
ReagerenZola7 maart 2016 om 23:55Heb me voorgenomen het nog een paar dagen aan te zien. Hoewel dat heeeeeeel moeilijk os als je, zoals ik nu, er even helemaal doorheen zit. Tranen blijven maar lopen….
Reageren
Vrijdag ga ik anders terug, gewapend met manlief aan mijn zijde..
Voor nu heb ik maar 1 wens en dat is dat dat vreselijke branden in mijn mond en keel stoptJohn (moderator)
8 maart 2016 om 00:32Ik zou niet tot vrijdag wachten. Neem je man mee en ga zo snel mogelijk. En dan liefst een spoedverwijzing laten geven. De huisarts kan bellen en zorgen dat je z.s.m. bij de MDL arts terecht kunt. Anders moet je daar ook nog eens 3 weken op wachten.
Reageren
Wees even voorzichtig met koffie, melk, chocolade en suikers. Drink water of slappe thee.