Zoeken Vraag het forum

Overgeven door maagzuur

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Marc

Zo’n 10 jaar heb ik al erg veel last van brandend maagzuur. Het begon van de ene op de andere dag dat ik snachts heel misselijk wakker werd en moest overgeven. Dit meerdere keren per nacht. Destijds bloed onderzoek gedaan (o.a. helicobacter pylori) en een maagscopie. Geen oorzaken. Toen omeprazol 20mg voorgeschreven gekregen. Dat heb ik 6 jaar genomen en daarna afgebouwd omdat na een jaar of 4 darmklachten ontstonden.
    Nu gebruik ik geregeld rennies en af en toe een omeprazol maar nog komt het geregeld voor dat ik snachts wakker wordt en moet overgeven. Vet eten, alcohol etc hebben allemaal zeker invloed, maar de ene keer lijk ik van dezelfde voeding ineens last te hebben waar het een week geleden met die voeding geen problemen gaf. De darmklachten (opgeblazen gevoel, veel gerommel in m’n buik, diaree en obstipatie) zijn ook niet meer weggegaan.

Moet ik dit gewoon accepteren en concluderen dat ik mijn maag en darmen zwakke plekken zijn? Er is namelijk destijds al onderzoek gedaan.

Ik ben benieuwd naar de meningen hierover en of er mensen zijn met dezelfde ervaringen en wellicht ook oplossingen.

Reageer op: Overgeven door maagzuur
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.