Zoeken Vraag het forum

Al erg lang problemen met mijn darmen

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Beste forummers,

Even in het kort mijn verhaal. Sinds een aantal jaar sukkel ik al met mijn darmen, altijd veel last van bloedverlies, moet opletten met wat ik eet en als ik teveel alcohol drink dan merk ik het de dag erop ook goed. Ik heb van kinds af aan eigenlijk wel al problemen gehad, als ik zenuwachtig was of veel spanning had dan moest ik altijd erg naar de toilet, en vaak was er dan sprake van een verstopping of diarree.

Nu heb ik in de afgelopen 5 jaar al 2 keer een sigmoidoscopie gehad (geen pretje) en ben ik 1 keer behandeld voor interne aambeien. De arts vertelde mij doodleuk dat ik me nergens zorgen over hoefde te maken en dat het puur aambeien zouden zijn. Mijn huisarts had daarvoor ook al PDS genoemd en vertelde me dat ik daarnaast waarschijnlijk overgevoelige darmen heb.

Nu ben ik de laatste tijd aan het proberen om wat gezonder te gaan eten, wat dus inhoudt; meer groenten, meer fruit, meer water en minder vetten en suikers. Ook wat meer bewegen hoort daarbij, voornamelijk het trainen van spiergroepen.
    Nu merk ik dat ik de laatste tijd wat vaker last van plotse ernstige buikpijn heb, dat ik naar de wc moet rennen omdat ik het niet meer op kan houden. Dan heb ik voornamelijk diarree met deels normale ontlasting en heel soms (na een avondje stappen of bijv. pittig eten) dan is er sprake van verstopping OF is echt waterdun. Daarnaast zweet ik ook erg veel op het moment van de aanval en voel ik me soms erg beroerd tijdens en erna.

Nu begin ik me nogal zorgen te maken hierover aangezien ik gelezen heb dat je het cardinoid syndroom kan hebben. Wat dus inhoudt dat de aanvallen een reactie zijn die voortkomen uit een tumor. Ik heb in de laatste 5 jaar geen bloed meer laten prikken aangezien ik daar tijdens mijn voorgaande ervaring altijd hyperventilatie aanvallen van kreeg (in zeer ernstige vorm, dus echt het samentrekken van spieren)

Ik heb net informatie gelezen over de aandoening en kan mn hoofd op het moment niet echt op iets anders instellen. Om heel eerlijk te zijn ben ik momenteel echt bang dat ik dit zou kunnen hebben. Het kwam ook ineens tevoorschijn, en nu wilde ik dat ik er nooit voor gezocht had..

Ik begin het spoor nu echt even bijster te raken. Maak ik me nu echt te druk? Of zou ik me zo druk MOETEN maken? Ik ben een man van 25 en doe naast mijn werk niet veel rare dingen

Ik hoor graag tips, ervaringen of gewoon van mensen die eventueel last van hetzelfde hebben of hebben gehad.

Alvast bedankt!”

1 reactie
    Reageren
    John (moderator)

Je hebt natuurlijk wel klachten. Of je je daar zo druk over moet maken weet ik niet. Welk weet ik dat internet voor veel mensen een last is omdat je op internet eerder erge dingen tegenkomt als zoekt dan onschuldige en minder erge dingen.

Je kunt er maar op een manier achter komen wat er aan de hand is. Dat is door een bezoek aan de internist. Wellicht een echo maken en dan toch bloedonderzoek. Maak dus een afspraak bij de internist.

Waarom kreeg je aanvallen van hyperventilatie met bloedprikken?

Reageren
Reageer op: Al erg lang problemen met mijn darmen
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Let op: je vraag en bijlagen zijn openbaar zichtbaar. Controleer daarom of afbeeldingen geen namen, gezichten, patiëntnummers of andere herkenbare persoonsgegevens bevatten. Toch iets persoonlijks gedeeld? Meld het bij de moderators.

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Lipoedeem: de vragen die mensen het vaakst stellen

Kun je staar voorkomen?
4 min leestijd

Kun je staar voorkomen?

Schurft; steeds meer Nederlanders hebben er last van
6 min leestijd

Schurft: symptomen, oorzaak en behandeling

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Let op: je vraag en bijlagen zijn openbaar zichtbaar. Controleer daarom of afbeeldingen geen namen, gezichten, patiëntnummers of andere herkenbare persoonsgegevens bevatten. Toch iets persoonlijks gedeeld? Meld het bij de moderators.

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.