- msc63662 februari 2012 om 06:51
Ik ben een man van 48 en heb de laatste weken erg veel last van darmklachten.
Voortraject:
– 2001 Blindedarm operatie
– Periode daarna veel darmklachten en diagnose spastische darm wordt na vele onderzoeken gesteld.
– Geen stressfactoren die deze klachten zouden kunnen triggeren.De klachten komen elk jaar wel eens terug alleen heb ik het gevoel dat het elke keer heviger wordt. Momenteel spelen de klachten al zo’n 3 weken.
Hieronder een omschrijving van de klachten:
– Snerpende steek links van de navel bij het wakker worden/douchen. Steek wordt na verloop van tijd minder en verdwijnt meestal na zo’n 2 uur. Komt in periodes elke ochtend voor.
– Krampen in de darmen rondom de navel uitstralend naar de zijkanten en naar boven naar de borst waardoor benauwdheid ontstaat. Darmen zijn gaan ook hoorbaar te keer.
– Wisselend patroon in structuur van ontlasting. Van Diarree tot Hard.
– Darmklachten zijn het hevigst voor en na het hebben van ontlasting.
– Klachten zijn vaak vlagerig. Kan ineens opkomen en gaat dan gepaard met een misselijk gevoel. Door middel van kuchen is het misselijkheidsgevoel weer weg te krijgen en hoef ik ook niet te spugen.
– Weinig eetlust tijdens de krampen
– Meer dan regelmatig hoofdpijn dan normaal. Deze klachten zijn redelijk te bestrijden met medicatie.
– Spieren in de buik geven een beurs gevoel na het hebben van de krampen.
– Heb voordat de klachten beginnen vaak een slap gevoel. Tintelende vingers ed.
– Voordat deze klachten begonnen heb ik een periode gehad van een opgeblazen gevoel. Dit is nu wel minder, maar komt nog steeds voor.
– Heb vaak een vol gevoel. Zelfs als ik niets gegeten heb moet ik vaak opboeren.
– Het gevoel in de darmen is of ik een strakke band om mijn middel gespannen heb.
– Heb zelden koorts bij deze klachten.Periodes als deze komen vaker voor maar zoals gezegd lijkt het steeds heviger te worden. Ben daarvoor ook al naar de huisarts geweest, maar na echo is het antwoord steeds prikkelbare darm syndroom (PDS). Vraag me af of er niets anders aan de hand kan zijn.
4 reactiesReagerentrientje2 februari 2012 om 18:25Ik heb ook al meer dan 3 maanden last
van vage buikpijn klachten.
Maar de Laatste weken is de pijn alleen maar erger geworden.
Het begon in de onderbuik,toen trok de pijn naar mijn rechter zij.
En toen ook nog pijn boven mijn navel en met uitstralling naar beide kanten van mijn onder rug.
Ook heb ik veel last van een dikke buik en is ook hard.
En heb ook veel last als ik loop.
Loop soms net als een oud dametje.Dus toch maar naar de dokter gegaan.
Die heeft gelijk een afspraak gemaak bij de internist.24 januari naar de Internist geweest.
Hij vroeg wat de klachten waren.
Dus alles uitgelegd
Hij heeft even naar mijn buik geluisterd,en ook
even wat op mijn buik zitten drukken.
wat zeer pijnlijk was.
En ook nog even een inwendig onderzoek verricht.Daarna zijn we weer naar zijn kamer gegaan.
Daar zei hij dat hij het niet vertrouwde.
En dat het misschien een spastische darm was.
Dus Ik ben gelijk opgenomen.
S´avonds heb ik een liter laxeermiddel gekregen.
Dat ik moest op drinken.
En later op de avond nog een klisma gehad.
Maar dat hielp ook niet echt.
Dus donderdag weer naar huis gegaan.2 februari heb ik een coloscopie gehad.
Maar ik moet wachten tot maandag tot ik de uitslag krijg.Zijn er meer mensen met deze klachten.
ReagerenElisabeth18 september 2012 om 12:37Ik herken je verhaal heel erg goed. Heb zelf al jaren last van deze pijn, aantal keer per jaar. Van alles al geprobeerd, en ook een darmonderzoek gehad, maar helaas zonder resultaat. Nu twee dagen geleden weer een ‘aanval’ gehad, niet naar de huisarts geweest omdat ze toch niets kunnen vinden. Het lijkt alsof er een knikje in je darmen zit wat na een tijdje weer recht komt maar waardoor je darmspieren zijn opgerekt, en je hierdoor veel Nawijn hebt.
ReagerenAnoniem18 september 2012 om 12:42PDS.
Reagerenlili23 september 2012 om 21:06Jullie klachten herken ik.Mijn vraag is wat ik bij weinig of geen mensen lees. Ik heb het vaak heel lang koud en bij gekronkel van mij darmen breekt het zweet mee uit. Ik heb onder temp en ben straal misselijk.
Reageren