Zoeken Vraag het forum

Maag/darmen aparte ongemakken, arts neemt het niet serieus

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Goedemiddag,

Ik zit met een aantal vragen en ik hoop dat iemand mij advies kan geven.

Drie weken geleden begon de vermoeidheid op te spelen, daarop begon ik s’morgens over te geven, niks geks, geen bloed of wat dan ook. In eerste instantie dacht ik dat ik zwanger zou zijn maar de testen bleven echter negatief. Ik ben daarop ongesteld geworden alleen wel met extreem veel krampen. Ondertussen had ik ook hartkloppingen en mijn eetlust was zo goed als weg. Ik ging naar de huisarts. Ik moest het allemaal maar aankijken want waarschijnlijk was het een buikgriepje. Ik ben 25 jaar en de arts achtte het risico zeer klein dat er iets acuut aan de hand was. Immers heb ik geen bloedingen en ik heb geen uitvalsverschijnselen. Dus nu was de diagnose van de arts: Prikkelbare darm.

Ik ben bekend met hyperventilatie en paniekaanvallen maar die heb ik al 5 jaar. Dus hartkloppingen zijn te verklaren..

máár..

Nu, ben ik nog steeds moe, mijn buik is opgezet na een redelijk normale maaltijd, mijn darmen rommelen en mijn maag is ook redelijk geirritteerd, het wisselt zeg maar.. maag,darmen,maag darmen. Ik meet mijn temperatuur ook nu (je voelt je niet lekker dus je checkt zo iets..) Het ”gekke” is ook dat mijn lichaamstemperatuur niet meer schommelt, voorheen meette ik 36 tot 36,6 en nu blijf het constant 37,5 (met hier en daar een hele kleine schommeling).

Het is enorm frustrerend want ik begin zo onderhand aan mijzelf te twijfelen. Wat is het of wat kan ik nu het beste doen?

bij voorbaat dank.

3 reacties
    Reageren
    John (moderator)

er zijn dus klachten die je inderdaad aan hyperventilatie kunt linken. Maar er zijn dus ook klachten die daar niet vandaan komen.