Zoeken Vraag het forum

Maag/darmen aparte ongemakken, arts neemt het niet serieus

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Goedemiddag,

Ik zit met een aantal vragen en ik hoop dat iemand mij advies kan geven.

Drie weken geleden begon de vermoeidheid op te spelen, daarop begon ik s’morgens over te geven, niks geks, geen bloed of wat dan ook. In eerste instantie dacht ik dat ik zwanger zou zijn maar de testen bleven echter negatief. Ik ben daarop ongesteld geworden alleen wel met extreem veel krampen. Ondertussen had ik ook hartkloppingen en mijn eetlust was zo goed als weg. Ik ging naar de huisarts. Ik moest het allemaal maar aankijken want waarschijnlijk was het een buikgriepje. Ik ben 25 jaar en de arts achtte het risico zeer klein dat er iets acuut aan de hand was. Immers heb ik geen bloedingen en ik heb geen uitvalsverschijnselen. Dus nu was de diagnose van de arts: Prikkelbare darm.

Ik ben bekend met hyperventilatie en paniekaanvallen maar die heb ik al 5 jaar. Dus hartkloppingen zijn te verklaren..

máár..

Nu, ben ik nog steeds moe, mijn buik is opgezet na een redelijk normale maaltijd, mijn darmen rommelen en mijn maag is ook redelijk geirritteerd, het wisselt zeg maar.. maag,darmen,maag darmen. Ik meet mijn temperatuur ook nu (je voelt je niet lekker dus je checkt zo iets..) Het ”gekke” is ook dat mijn lichaamstemperatuur niet meer schommelt, voorheen meette ik 36 tot 36,6 en nu blijf het constant 37,5 (met hier en daar een hele kleine schommeling).

Het is enorm frustrerend want ik begin zo onderhand aan mijzelf te twijfelen. Wat is het of wat kan ik nu het beste doen?

bij voorbaat dank.

3 reacties
    Reageren
    John (moderator)

er zijn dus klachten die je inderdaad aan hyperventilatie kunt linken. Maar er zijn dus ook klachten die daar niet vandaan komen.
    Het zou een bacteriële of parasitaire infectie van je darmen kunnen zijn. Dus terug naar je huisarts, duidelijk aangeven dat je met je klachten serieus genomen wil worden en vragen voor een bloedonderzoek en een onderzoek van urine en ontlasting.

Reageren
    Anoniem

Dank u wel voor uw antwoord. Is het ook zo dat een bacteriele of parasitaire infectie zo’n lange ”nasleep” heeft? Want ik loop hier dus al geruim 3 weken mee.

Dat ik paniekaanvallen heb werkt op dit moment ook niet mee moet ik zeggen. Je schiet toch in de stress omdat je je goed wilt voelen maar elke keer wordt afgescheept met ” kijk het even aan..”. En ook omdat je dan onbeuwst elke keer bij een toiletbezoek ”opgelucht” bent dat er geen gekke dingen zichtbaar zijn. Wat ook jammer is, ze liken zulk soort dingen ook vaak met stress, bij mij nu ook eigelijk een beetje, ik ben namelijk vier maanden geleden zwaar mishandeld en dat is bij hun natuurlijk ook bekend.

Ik zal morgen ochtend bellen voor een afspraak en die onderzoeken aanvragen.

Reageren
    John (moderator)

Een infectie kan inderdaad een lange nasleep hebben. 3 weken is zeker niet uitzonderlijk.
    Het is natuurlijk niet vreemd dat er in jou geval een link wordt gelegd naar stress en spanningen maar dat is niet objectief. Om zekerheid te krijgen zullen er toch wat onderzoeken moeten worden gedaan.

Reageren
Reageer op: Maag/darmen aparte ongemakken, arts neemt het niet serieus
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.