Zoeken Vraag het forum

darm en maag problemen niet begrepen?

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • marije

Hee allemaal,

Ik ben 16 jaar en heb vanaf november koliekaanvallen. In november heb ik voor het eerst een hyperventilatie gekregen doordat ik plots ernstige buikkrampen kreeg. Anderhalf maand later in januari ben ik opgenomen geweest in het ziekenhuis in alkmaar. Ze dachten aan een blindedarmontsteking. Ik kreeg een echo, waar ze mijn blindedarm niet op konden zien. Toen naar de mri, daar bleek dat mijn lymfeklieren bij mn darmen extreem waren opgezet en ontstoken waren, bleek uit bloed en urineonderzoek. Toen ik in het ziekenhuis lag gingen mijn nieren opeens ook achteruit en moest ik aan het infuus. Alles bij alles ben ik nu weer thuis, nogsteeds darm en maag problemen, maar nu met extreemslechte conditie. Dit komt omdat ik 2 maanden alleen maar in bed kon liggen en de pijn door de morfine heenging. Na een lange lijdensweg werd ik opgenomen voor de dagbehandeling. Ik kreeg een maagsonde met cleanpep, het agressiefste opschoonmiddel voor je darmen, ze zeiden dat de boel verstopt zat. De pijn is nog niet weg. Heb de laatste tijd veel bloedneuzen gehad, veel duizelingen en 2x bijna flauwgevallen…. mijn spieren zijn continue stijf en mijn gewrichten doen ontzettend veel pijn, vooral met traplopen. Nu ben ik vandaag bij de poli geweest en de dokter zei dat ik prikkelbaredarmsyndroom heb. Je hebt 2 soorten…ik heb ze allebei!
    Ik heb ook netelroos, bij temperatuurswisselingen heel erg! Ik mag ook niet sporten met koud weer want dan zwelt mn hele lichaam op tot een gloeiende aardbei. Ik heb ook bultjes op mn bovenarmen en bovenbenen. Geen verklaring voor bij het ziekenhuis….
    Nu maar ik me alleen een beetje zorgen. Ik heb de laatste tijd ook vaak gele ontlasting of donkerbruine die heel erg plakkerig en vettig is en enorm stinkt.
    In het verleden heb ik bij de tandarts een onderzoek laten doen wegens een bultje in mn mond. Ik bleek allergies voor zuivel. Als ik katten aai dan ben ik 2 dagen ziek…. zou de buikpijn misschien komen door een allergie? Ik ben in elk geval van plan om zo even langs de huisarts te gaan… ik moet toch medicijnen halen, dit keer picoprep…
    De dokters zetten me in hokjes… ik voel me niet echt begrepen, als ik iets zeg wordt er niet naar geluisterd… volgende x naar een andere dokter vragen denk ik.

Reageer op: darm en maag problemen niet begrepen?
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

1 min leestijd

Wat vind jij van online een huisarts spreken?

4 min leestijd

Een soa zonder klachten: hoe herken je iets wat je niet voelt?

4 min leestijd

Soa zonder seks: kan je een soa oplopen zonder seksueel contact?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.