- Anoniem11 december 2014 om 18:40
Hallo,
Ik loop nu al 5 maanden met een probleem..
Het begon allemaal met borrelende darmgeluiden daarna ging ik steeds minder naar de wc, mijn buik zette dan op. Hierdoor kreeg ik buikkrampen (varieert van plek). Vervolgens kwam er soms alleen slijm uit of zat het met mijn ontlasting. Ik heb 2x bloed op de wc-papier gezien, helderrood. Tot ik de pijn niet meer kon verdragen enbesloot om naar de HA te gaan. Heb een ontlastingsonderzoek gedaan, maar daar bleek niks uit. Mijn HA schuifde het op stress.En nu na zo’n lange periode komen er andere symptomen bij kijken. Ik heb nu dus ook last van mijn maag, ik boer constant en ben misselijk na elke maaltijd. Mijn eetlust is verminderd en voel steeds een zeurend/beklemmend gevoel rechtsboven mijn buik. Het slijm bij de ontlasting is verminderd, maar ik heb nog steeds last van winderigheid.
Ik maak me zorgen en mijn klachten opzoeken is ook geen optie, want het internet maakt je alleen wijs dat je kanker hebt..Ik heb over 1,5 maand een afspraak bij een MDL-Arts,
maar ik zou graag willen weten of iemand hier ervaring mee heeft of deze problemen herkent?
5 reactiesReagerenJohn (moderator)
11 december 2014 om 19:29Bloed op het toiletpapier is in de regel een teken van een aambei of een anusscheurtje of kloofje. Als je regelmatig last hebt van obstipatie, kan dat wel eens voor komen als je wat harder moet drukken.
Hoe is de kleur van je ontlasting?
ReagerenAnoniem11 december 2014 om 19:37Mijn ontlasting verandert vaak.. In het begin waren het twee kleuren door elkaar gemengd, de een donkerder dan de andere, maar ik denk dat dat komt doordat het langer in mijn darmen zit.
Trouwens bedankt voor je snelle reactie!
ReagerenJohn (moderator)
11 december 2014 om 20:36Is er ook wel een gelige ontlasting bij? Meer stopverf kleur?
ReagerenAnoniem11 december 2014 om 21:28Nee dat niet gelukkig!
Reageren
Wat zou het dan wel kunnen zijn?John (moderator)
11 december 2014 om 21:50Dat is moeilijk te zeggen.
Reageren
Stress zou kunnen. Maar er kan ook wat met je galblaas zijn.
Maar daar is de MDL arts voor. Het zal eerst een onderzocht moeten woerden.