Zoeken Vraag het forum

Maag en Darmproblemen?

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Hallo,
    Ik loop nu al 5 maanden met een probleem..
    Het begon allemaal met borrelende darmgeluiden daarna ging ik steeds minder naar de wc, mijn buik zette dan op. Hierdoor kreeg ik buikkrampen (varieert van plek). Vervolgens kwam er soms alleen slijm uit of zat het met mijn ontlasting. Ik heb 2x bloed op de wc-papier gezien, helderrood. Tot ik de pijn niet meer kon verdragen enbesloot om naar de HA te gaan. Heb een ontlastingsonderzoek gedaan, maar daar bleek niks uit. Mijn HA schuifde het op stress.

En nu na zo’n lange periode komen er andere symptomen bij kijken. Ik heb nu dus ook last van mijn maag, ik boer constant en ben misselijk na elke maaltijd. Mijn eetlust is verminderd en voel steeds een zeurend/beklemmend gevoel rechtsboven mijn buik. Het slijm bij de ontlasting is verminderd, maar ik heb nog steeds last van winderigheid.
    Ik maak me zorgen en mijn klachten opzoeken is ook geen optie, want het internet maakt je alleen wijs dat je kanker hebt..

Ik heb over 1,5 maand een afspraak bij een MDL-Arts,

maar ik zou graag willen weten of iemand hier ervaring mee heeft of deze problemen herkent?

5 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Bloed op het toiletpapier is in de regel een teken van een aambei of een anusscheurtje of kloofje. Als je regelmatig last hebt van obstipatie, kan dat wel eens voor komen als je wat harder moet drukken.

Hoe is de kleur van je ontlasting?

Reageren
    Anoniem

Mijn ontlasting verandert vaak.. In het begin waren het twee kleuren door elkaar gemengd, de een donkerder dan de andere, maar ik denk dat dat komt doordat het langer in mijn darmen zit.

Trouwens bedankt voor je snelle reactie!

Reageren
    John (moderator)

Is er ook wel een gelige ontlasting bij? Meer stopverf kleur?

Reageren
    Anoniem

Nee dat niet gelukkig!
    Wat zou het dan wel kunnen zijn?

Reageren
    John (moderator)

Dat is moeilijk te zeggen.
    Stress zou kunnen. Maar er kan ook wat met je galblaas zijn.
    Maar daar is de MDL arts voor. Het zal eerst een onderzocht moeten woerden.

Reageren
Reageer op: Maag en Darmproblemen?
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

1 min leestijd

Wat vind jij van online een huisarts spreken?

4 min leestijd

Een soa zonder klachten: hoe herken je iets wat je niet voelt?

4 min leestijd

Soa zonder seks: kan je een soa oplopen zonder seksueel contact?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.