- Anoniem22 augustus 2016 om 10:29
Sinds januari kamp ik met allerlei vage klachten zoals kortademigheid, duizeligheid, gespannenheid, altijd verkouden, holte ontsteking, maag en darm pijn, vaag moeten ontlasten, altijd dorst, extreme reflux, trillend en koud wakker worden, enzovoort. Voor deze klachten had ik een zorgeloos leven, nooit geen stress of spanningen ervaren. Nadat mijn bloed was gecontroleerd schoof de dokter het op angst en paniek aanvallen in combinatie met een stukje hyperventilatie. Nu 7 maanden verder ga ik niet meer in paniek of hyperventileren. Maar je raadt het al, mijn oorspronkelijk klachten als kortademigheid, duizelig, misselijk, maag- en darm pijn en krampen, veel dorst, veel oprispingen en boeren, altijd verkouden en last van neus, keel en slokdarm, trillend en koud wakker worden, enzovoort. Ik vermoed zelf dat dit uit mijn maagstreek komt, vaak als ik pijn heb als ik zacht links midden/onder in mijn buik duw heb ik ook veel meer last van de overige klachten. Verder zijn de klachten veel duidelijker aanwezig tijdens en net na het eten of als ik bijvoorbeeld lang niks heb gegeten. Ik vermoed sterk dat de bron van de ellende in mijn maag/darmen zit, zou dit kunnen?
3 reactiesReagerenyordi122 augustus 2016 om 10:34Zonder enig onderzoek is dat natuurlijk moeilijk te zeggen, ga naar de huisarts, en vraag een verwijzing voor de MLD Arts
ReagerenJohn (moderator)
22 augustus 2016 om 10:42Het is nog maar de vraag of je daadwerkelijk niet meer hyperventileer. Hyperventilatie kan chronische h worden en dan merk je er zelf niets meer van.
Reageren
Doe een de test op
http://www.dokter.nl/index.php?option=com_hyperventilatietestAnoniem22 augustus 2016 om 11:17Mijn hyperventilatie was chronisch en heb hier behoorlijk voor moeten strijden om mijn ademhaling weer in de juiste baan te krijgen.
Ik kan achterhalen of ik niet meer hyperventileer door een aantal simpele testjes. Eén van deze testjes is in de rust van je ademhaling tellen wanneer je weer de drang krijgt om te gaan ademhalen. Is deze drang 30+ seconde ben je niet aan het hyperventileren.
Deze test heeft mij in het verleden heel vaak duidelijk gemaakt dat bepaalde klachten als titelende handen, afwezig gevoel, kortademigheid veroorzaakt worden door hyperventilatie.
Reageren