- Anoniem27 september 2013 om 18:10
Hallo allemaal!
Ik ben een jonge meid van 18 en wilde graag een vraag stellen. Vorige week kreeg ik plotseling en op een heel raar moment last van rommelige darmen. Ik dacht: vast een griepje. Maar het ontwikkelde zich niet verder. Ondertussen zijn we een 8tal dagen verder en mijn klachten zijn: misselijk, raar gevoel in keel (geen zin in eten; soms), rommelige darmen, veel wind, afwisselende stoelgang (soms diarree, soms gewoon).
Paar factoren hierbij: vorige maand werd ik ziek en kreeg een soort buikgriep. Dit genas, maar ik heb in de afgelopen maand nog vaak af en toe misselijk en buikpijn gehad. dit heb ik normaal zelden. ik ben toen en nu naar de dokter geweest, die zegt dat dit zal overgaan. Ook heb ik sinds deze week behoorlijk veel stress (eerste jaars universiteit).Gaat dit over? Moet ik me zorgen maken?
Ik begin het nu wel serieus zat te worden..Groetjes!
2 reactiesReagerenTandor127 september 2013 om 19:54[quote]vorige maand werd ik ziek en kreeg een soort buikgriep. Dit genas, maar ik heb in de afgelopen maand nog vaak af en toe misselijk en buikpijn gehad.ik ben toen en nu naar de dokter geweest, die zegt dat dit zal overgaan.[/quote]
Het lijkt er dus op, dat het dus niet vanzelf is overgegaan. Aangezien je klachten al had voor dat je deze week stress hebt gehad, zal het daar dus niet aan liggen.
Ik zou zeggen: terug naar de huisarts en misschien toch maar een antibioticakuur.
ReagerenAnoniem6 oktober 2013 om 16:17hoi
Reageren
vraag eens aan de dokter of het PDS of te wel prikkelbare darm syndroom is
ik heb dat ook en de klachten zijn bij mij ook zo iets als je veel stress heb word het erger
is je ontlasting ook wisselend van diarree naar soms zo hard dat je zoo hard moet persen dat er bloed bij komt
ik zou zeggen wat bij mij helpt is vezels eten zoals havermout bijvoorbeeld ik doe elke morgen een grote soepkom met echt nog van die ouderwetse havermout en heb eigenlijk bijna nooit meer klachten wil niet zeggen dat het bij jou ook zo is maar proberen is het waard