Zoeken Vraag het forum

26 jaar en altij moe en buikpijn

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • sanne1987

Hallo allemaal,

Sinds ik 7 jaar ben heb ik buikpijn, niet altijd maar vooral wanneer na het eten. Soms zijn het krampen in mijn darmen soms steken, soms een zwaar gevoel in mijn maag.
    Vroeger viel ik regelmatig flauw en nog steeds moet ik oppassen dat ik niet te snel opsta.
    Inmiddels ben ik 26, ben ik tig artsen verder en sta ik weer zonder antwoorden.
    Mijn medische geschiedenis:

– altijd verhoging (37,5 tot 38)
    – altijd buikpijn
    – sinds 4,5 jaar erg moe ( vrij plotseling)
    – 2 jaar geleden heb ik een jaar lang nierbekkenonstekingen gehad.
    – met vlagen heel misselijk en weinig eten
    – tijdens opvlamming stijgt mijn gewicht.
    – ontlasting word regelmatig onderzocht en bevat altijd wel een parasiet. ( steeds een ander)

Eind 2008 ben ik in het zh gekomen met een vermoedelijke blindedarmontsteking. Op de ct scan bleek het de overgang van dunne naar dikke darm te zijn die ontstoken was. Zelfde avond was mdl arts erbij geroepen en kreeg ik de diagnose crohn. Niet leuk maar wel fijn dat er eindelijk een verklaring was.
    Na een week uit het zh te zijn ontslagen werd ik gebeld dat ik de yersinia bacterie had. Deze kan klachten geven die op crohn lijken. Accuut met prednison gestopt en gestart met een kuur voor de bacterie.

Onder behandeling gebleven bij mdl arts en uiteindelijk entocort geslikt. 9 mg per dag. Hier had ik erg veel bijwerkingen van! ik was echt een prednison patient.
    Omdat ik hiermee wilden stoppen ging arts akkoord maar eigenlijk was hij het er niet mee eens en stelde ik me aan.

Gestopt bij deze arts en in het alternatieve circuit geprobeerd. Orthomoleculaire arts heeft eea weten te stabiliseren en het leek beter te gaan.
    Bloed opgestuurd en ik had een gluten intolerantie.
    Gestopt met gluten en veel klachten waren weg!
    Na ongeveer 1 jaar kwamen alle klachten in heftigheid terug. uit het niets.
    Ik was extreem moe en bleek en kwam weer flink aan ( dit gebeurd elke keer als ik zo’n aanval van mijn darmen heb )
    Omdat ik niet afval en geen diarree heb pas ik niet in het typische crohn plaatje.
    Naar arts gegaan en verdenking SLE of zelfs leukemie. Met spoed bloedprikken want ik had allemaal puntbloedinkjes op mijn benen.
    Arts maakte zich zorgen en ik voelde me eindelijk gehoord! Terug voor de uitslag en mijn bloed was goed, geen afwijkingen dus ik stelde me aan.

UIteindelijk doorverwijzing naar nieuwe MDL arts gekregen en ook van deze man dacht ik: hij luistert naar me! hij wilde een darmonderzoek om te kijken hoe het er nu voor staat. Nadien 2 weken napijn gehad en niet rechtop kunnen lopen, ik mocht niet terug want ik had 38,2 ipv 38,5…

Gister uitslagen gehad en je raad het al… Compleet schone darmen, alles zag er goed uit, geen gluten intolerantie, helemaal niks. Mw. u bent gezond!

Inmiddels weet ik echt niet meer wat ik moet doen… Mijn familie en partner willen doorzoeken maar ik ben wel klaar met alles.
    Elke keer is het verhaal heftig maar is mijn bloed goed. Dit gebeurd me al jaren!

Ik vraag me vaak af of ik geen hypochondrie heb maar in andere dingen ben ik totaal niet kleinzerig en een echte doorzetter! heb al eens met een gebroken vinger doorgelopen bijvoorbeeld…

Is er hier iemand die weet wat ik nu nog zou kunnen proberen?

6 reacties
    Reageren
    Anoniem

Beste Sanne,

Ik herken je verhaal, ook veel getest veel diagnoses gehad en nogsteeds ziek.
    Ja, ik ben er van overtuigd geraakt dat artsen je dan als hypochonder zien, je sowieso niet serieus nemen.
    Ik heb nu 3 jaar koorts, 2 auto-immuunziekten en nog steeds onderzoeken ze niet waar de koorts vandaan komt.
    De buikpijn straalt nu overal naar uit, de koorts zit nu al 5 weken aan de 39 en daalt ineens naar 35,3.
    Woensdag weer naar de dokter, en waarschijnlijk weer afgewezen worden.
    Mijn fysiotherapeuten zijn het spuugzat, mijn man ziet mij met de dag achteruitgaan, het lijkt er niet toe te doen.
    Bij een klaplong kreeg ik te horen dat ik hyperventileerde.
    En het doorlopen met gebroken vingers herken ik ook, ik probeer tegenwoordig bijna alles om maar niet naar de arts te gaan en me dan weer belachelijk gemaakt te voelen.

Wat je kan doen met je buik is naar een orthomoculaire arts gaan, als bv je lactose goed is en je gluten kunnen er nog een hoop andere dingen gaande zijn zoals allergie voor koemelk eiwitten, dan is de lactose geen probleem maar koemelk wel.
    De mdl arts gaat deze onderzoeken waarschijnlijk niet doen, mijn ervaring is dat zij de meest voorkomende intoleranties nakijken en als dat het niet is willen ze experimenteren met middeltjes, als je daarvan opknapt hebben ze het namelijk gevonden..terwijl je darmen al zo gevoelig zijn.
    En wanneer je een intolerantie hebt neem je de oorzaak niet weg en zal het weer in alle hevigheid terugkomen, plus alle frustraties en schade die je van de middeltjes erbij hebt gekregen.
    Een orthomoluculair arts zal je met fatsoen en begrip behandelen, vaak zijn het zelf reguliere artsen geweest en weten op veel gebieden waar ze het over hebben, maar dan met wat respect en medeleven.
    Ik ben nu een tijd bezig met deze therapie, ik hoef niets te slikken, ik mag mijn verhaal doen over hoe ik behandelt ben ( nee, zij zijn dan weer niet anti regulier, wat je andersom vaak wel ziet) de medicijnen die ik gebruik hoef ik niet te stoppen dat kan altijd nog als de behandeling aanslaat.
    En veel frustratie valt van je af, eindelijk iemand die je serieus neemt en als mens ziet…wat na jaren gedonder heel erg fijn is.
    Wat ik nu doe ik bioresonantie bij ed vd voort in eindhoven, er zijn er meer hoor, maar ik weet niet waar jij heen kunt.
    Ik hoop echt dat ik iets voor je heb kunnen betekenen.
    Misschien kun je ook nog eens je b12 laten prikken, dat geeft een scala aan onbegrepen klachten en voornamelijk regulieren willen daar niet veel mee.
    De behandeling is goedkoop en efficient, het word overal ter wereld gebruikt en in Nederland geproduceerd, andere smoesjes heb ik van artsen nog niet gehad.
    Ik zie nu je stukje over gluten, bij een ortho ga je ook weer terug als het niet oke is na een (lange) tijd, als je gevoelig bent, bouw je ook snelller gevoeligheid op voor andere dingen..dan ga je een keer of twee terug en ben je weer een jaar oke. Hij kan ook je b12 nakijken, zou ik even doen omdat b12 en verstoorde spijsvertering erg vaak samengaan. Ik geef je mijn email (xxx moderator: “dit is niet toegestaan” xxx) misschien vind je het prettig om elkaar op de hoogte te houden en op de hoogte te stellen mochten we die ene wonderdokter vinden.
    Je zou naast pro bio ook een kurkuma capsules kunnen proberen, dat merk je na een dag of twee dagen al wat het doet qua verlichting.Sterkte meid!

Reageren
    Anoniem

hoi,

In ieder geval fijn dat nog iemand zo leeft en me begrijpt… en reageert! 🙂

Ik ben inderdaad al onder behandeling van een orthomoleculaire arts. Hier slik ik wat extra vitamines en drink wat vieze drankjes, zoals ontgifter en visolie.
    Mijn hele dieet is al uitgebalanceerd.
    Alleen deze therapie is niet genoeg, de verhoging blijft en de klachten ook.
    Mijn therapeut zij overigens dat ik in de overgang (?) zit vandaar dat ik steeds wat aankom rond mijn buik… Heb opvliegers en dergelijke…

Maar jij hebt dus wel een diagnose gekregen? je zegt 2 auto immuunziekte?
    Ik vermoed dat bij mij ook, heb regelmatig een ontstoken oog, keel, oor etc.
    Ook heb ik zojuist mijn urine gecontroleerd en heb weer een blaasontsteking… zucht 🙂

Ik ben en blijf positief omdat ik als enige mijn leven kan maken,
    soms baal ik wel dat ik elke middag moet slapen en niet uit kan gaan ofzo…

En het verhaal van de partner begrijp ik ook, de mijne kon na het ziekenhuis bezoek wel een steen door de ruit gooien van frustratie…

Ik ga je mailen! nu eerst mijn nachtdienst afronden 🙂

groetjes!

Reageren
    Enni

Beste Sanne,
    Heel veel ziekten waar reguliere artsen geen raad mee weten zijn gevolgen van bacterien, virussen e.d. Laboratoriumonderzoek levert vaak niets op, omdat de boosdoener niet, of te weinig in het monster voorkomt.
    Natuurgenezers meten op heel andere manieren. Bioresonantie of kleurenresonantietherapie is een heel andere aanpak en werkt zeer specifiek tegen de ziekmakers, in tegenstelling tot bv. Antibiotica of prednison, die vaak ook meer kapot maken dan je lief is.
    Ontstekingen zijn vaak heel snel te genezen met een kleurtje. http://colourresonance.com is een hele goede praktijk.

Ik raad je aan een natuurgenezer te zoeken met kennis van meerdere geneeswijzen. Deze zal dan een compleet plaatje proberen te krijgen en geen agressieve middelen inzetten.
    Sterkte!

Reageren
    Anoniem

Beste Senna,

Na mijn buikproblemen zijn ze vorige week begonnen aan mijn stofallergie en nog wat andere allergieen.
    Ook heb ik deze week weer een behandeling bij de voetreflexzone therapeute, dat slaat bij mij ook wel aan.

Colourresonance werkt met bv nerolie op de borst en de daarbij behorende shakra kleur.
    Ik vond dit vroeger erg ontspannend en ga dit ook weer doen als alles wat rustiger is.
    Lieve mensen, weltrusten of goedemorgen…veel succes!

Reageren
    Anoniem

Sanne niet senna, sorry daarvoor.

Reageren
    Anoniem

Lees het nu,
    Zelfde ziektebeeld gehad. Naar iedereen en alles geweest. Uiteindelijk yersinia geconstateerd in AMC.

Behandeling;
    Doxycycline 2 mnd hoge dosis,
    Daarnaast orthomoleculair
    – darmspoelingen, 2 x 3 keer
    – vit b 12, b6 injecties
    – diverse supplementen van orthica, o.a. Orthoflor ( gebruik ik nog steeds).
    – 2 maanden geen vlees, alcohol en suikeriname beperkt.

Kon na anderhalf jaar ziektewet weer 100% aan het werk. Ik blijf soms wat laag belastbaar, maar ik heb op nationaal niveau wielerstrijden kunnen rijden door combi Arts AMC en dr Reijntjes, orthomoleculair arts in Hilversum.

Reageren
Reageer op: 26 jaar en altij moe en buikpijn
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.