- Inside2 maart 2012 om 16:15
Ik heb al eentijdje een buldje van +/- 1 á 2 cm
bij mijn stuitje, en als ik er aan zit dan zit hij een paar minuten later aan de andere kant bij mijn stuitje. Het zit onder de huid en er komt niets uit.
Tevens ben ik behoorlijk afgevallen de laatste tijd.
Ik zelf dacht aan een soort lintworm, maar de dokter zegt dat die zich hoger nestelen een de darmwand.Binnenkort heb ik een bloedonderzoek / ontlastingsonderszoek.
Heeft iemand hier ervaring mee?
7 reactiesReagerenInside9 maart 2012 om 10:37Dag iedereen,
Ik wou nog even de uitslag van het ziekenhuis posten, ik heb begin deze week een ontlastingsonderzoek gehad. De uitslag : Ik heb een parasiet namelijk de [b]Blastocystis hominis[/b], en heb er medicatie voor gekregen.
Dus heeft u vergelijkbare klachten schaam je niet maar ga naar uw huisarts!
ReagerenEmma13 maart 2012 om 10:39Bedankt voor het delen van jouw ervaring. Beterschap!
ReagerenQuote13 maart 2012 om 10:45Blastocystis hominis, Blastocystis leeft uitsluitend in de darm waar ten gevolge van deling zeer grote aantallen parasieten kunnen ontstaan. Waarschijnlijk opname van besmet water of voedsel, mogelijk ook door onhygiënisch contact van feces naar mond. Iedereen loopt risico van besmetting; er zijn geen bijzondere risicogroepen bekend. Behandeling vindt in sommige gevallen plaats indien de klachten blijven aanhouden, er geen andere oorzaken voor de klachten gevonden kunnen worden, en de parasiet in grote aantallen in de ontlasting wordt aangetoond. Indien medicatie wordt voorgeschreven is dit in de meeste gevallen metronidazol. Algemene hygiënische maatregelen ter voorkoming van infectie met microorganismen uit de darm, zoals goede toilethygiëne, algemene keukenhygiene, en handenwassen voor het eten kunnen de mens op mens transmissie van de parasiet voorkomen.
ReagerenInside13 maart 2012 om 10:58Ik wil er nog even aan toevoegen dat dit veel vaker voor kan komen dan bijvoorbeeld een lintworm. Je kan het zelf moeilijk opmerken en valt pas op als je er wat langer mee rondloopt. De medicatie die ik genoemd heb is geen garantie dat het overgaat zoals te zien is via bronnen op internet. Bij mij persoonlijk merk ik al verschil, ik gebruik nu 3 dagen de medicatie, ook sommige bulten zijn minder aan het worden of zijn al weg alsmede de spanning die ik voelde in mijn onderbuik. Ontlasting in de gaten houden deze kan u signalen geven hoe het met uw spijsvertering is. Ook hebben bacteriën een cyclus dus op bepaalde momenten zijn ze erg actief en kopiëren ze zichzelf vaker dan op andere momenten. De ontlasting is plakkerig of soms korrelig. Ontlastingsonderzoek via de huisarts kan uitsluitsel geven.
Reagerenavro28 september 2012 om 10:10ja ik heb ook ongeveer het zelfde probleem maar ik heb ook last van mn rug en als je eet
Reagerenammorella24 mei 2024 om 14:51ik dacht mischien weet u het ook voor de voorhoofd want u bent expert
ik heb steeds een buld op mijn vooorhoofd gehad eerst boven mijn linker wnkwrouw daarna op mijn reschter voorhoofd
elke keer word het eerst een klijn buldje daarna een bultje van ——————————– zo lang en zo breed en —— zo dik
er komt steeds een rode plek op vanwegen de druk die het maakt hiervoor heb ik het nog nooit megemaakt ui ijndelijk gaat het weg en komt het op een andere plek weer terug (ja ik heb acnee) maar nee dit is niet erge acnee gw puber acnee want ik ben een puber ….het doet pijn en geeft een soord druk op mijn hoofd soms doet het zo veel pijn dat ik de punt van een schaar pak en het open probeer te krijgen en dan zech ik altijd tegen mij zelf (liever een litteken dan zo veel koppijn) ik heb geprobeerd in dit stuk tekst het zo goed moggelijk uit te leggen maar reden ik heb disselijksie en adhd dus let nooit zo goed op bij nederlands( maar hij verplaast om de week de bult of 1,5 week groetjes ammorella
ReagerenJohn (moderator)
24 mei 2024 om 18:17Ik zou het zo helaas niet kunnen zeggen. Ga er dus mee naar de huisarts en laat ernaar kijken
Reageren