- Anoniem12 oktober 2013 om 20:33
Hey , sinds een 3tal dagen heb ik last van pijn aan mijn stuitje.
In het begin was er niks , gewoon de pijn , maar de dag nadien was er een kleine bult , deze is groter geworden nu … Het zitten doet veel pijn en slapen moet ik op men zij. Ik heb hier al veel gelezen over een haarnetcyste en dat je ermee naar de dokter moet. Maar ik woon te Gent en weet niet echt een goeie dokter hiervoor. Ik ben 18 jaar en schaam er me wel voor om het tegen mijn ouders te zeggen , daarom zou ik graag alleen naar de dokter gaan …
Kan iemand me helpen hiermee ?17 reactiesReagerenTandor112 oktober 2013 om 20:43Je bent 18 jaar en hoeft du niemand mee naar de dokter te nemen.
Reageren
Ga eerst eens naar de huisarts.
Waarom schaam je je om dat aan je ouders te vertellen?Anoniem12 oktober 2013 om 20:52Het probleem is dat mijn huisarts voor zo dingen niet echt de beste is , heb ik al ondervonden bij andere dingen … Daarom weet ik niet echt waar ik het beste terechtkan …
Reageren
Ik vraag me af of het niet gewoon weggaat met het innemen van ibuprofen ?Tandor112 oktober 2013 om 21:33Als je naar een arts wil zul je dat toch via de huisarts moeten doen. Tenzij je een andere huisarts neemt.
Reageren
En van ibuprofen gaat dit niet weg.
Waarom kun je het niet aan je ouders vertellen?
Zoiets vreselijks is dat toch nou werkelijk niet.Anoniem12 oktober 2013 om 21:40Kan je voor zoiets niet gewoon naar een andere huisarts , het is niet dat ik van huisarts wil veranderen.
Reageren
Maar hiervoor zou ik toch graag een andere huisarts bezoeken zonder definitief te veranderen van huisarts.Tandor112 oktober 2013 om 21:53Ik snap eigenlijk niet zo goed wat het probleem is.
Je schrijft:
[i]”Het probleem is dat mijn huisarts voor zo dingen niet echt de beste is , heb ik al ondervonden bij andere dingen … “[/i]
en
[i]”Maar hiervoor zou ik toch graag een andere huisarts bezoeken”[/i]Als je zo weinig vertrouwen hebt in je huisarts, denk ik dat het juist goed is om te wisselen.
Je kunt natuurlijk proberen bij een andere huisarts. Of dat in België zomaar gaat weet ik dus niet.Heb je enig idee hoe de klachten zijn ontstaan?
ReagerenAnoniem12 oktober 2013 om 22:04Ja mijn huisarts is wel goed voor de gewone dingen , zoals ziekte , maar niet voor ‘speciale’ dingen. Ik denk dat dit wel normaal is ook.
Reageren
De klachten zijn eerst begonnen met pijn als ik niet echt helemaal rechtoptzat , ik kan bv wel zitten , maar met een hele rechte rug zodat ik niet op mijn stuitje zit. Gisteren was er een bult , niet echt groot , maar het zag wel rood. Vandaag stond ik op en had ik een ongeloofelijke pijn , en zag ik dat de bult groter was geworden en ook harder.Tandor112 oktober 2013 om 22:12Ik denk in ieder geval wel dat het zaak is om toch naar een arts te gaan.
Het lijkt erop dat het toch om een cyste of fistel gaat. Hij is rood en groeit. Dat kan in principe op een ontsteking duiden. Daar zal dan in ieder geval iets aan gedaan moeten worden.Ik denk wel dat het goed is om het met je ouders te bespreken. Ze zullen dit ongetwijfeld gaan opmerken. Het is ook niet iets om je voor te schamen hoor.
ReagerenAnoniem12 oktober 2013 om 22:21Kan het ook niet zijn dat het vanzelf weggaat of vermindert na 2 dagen ? Wil niet meteen naar de huisarts
ReagerenTandor112 oktober 2013 om 22:24Zoals je het beschrijft lijkt het een forse ontsteking. Die gaat dus niet vanzelf weg. Sterker nog, het kan nog erger worden.
ReagerenAnoniem12 oktober 2013 om 22:28Ok , het word dus naar de dokter.
Reageren
Weet je iets wat tegen de pijn kan helpen momenteel , zelf heb ik al een pijnstiller genomen , en dit verzacht wel , maar kan een warm bad ook helpen voor het te verzachten ?Tandor112 oktober 2013 om 22:38Een warm bad kan helpen. Liefsts met Badedas Classic.
ReagerenAnoniem13 oktober 2013 om 09:09nu zie ik ook dat er een witte plek komt , niet ecgt wit maar zoals bij een puist , kan dit eig ook geen puist zijn gewoon ?
ReagerenTandor113 oktober 2013 om 18:04Dat is natuurlijk ook mogelijk.
ReagerenAnoniem13 oktober 2013 om 20:51Ik heb dit verteld aan mijn ouders , en die zeiden dat ik het moest openduwen en de etter er uit laten komen , dit heeft de pijn wel sterk vermindert ! Maar de etter die eruit kwam had nogal een sterke vieze geur en een rare kleur…
Reageren