- Arjan8610 augustus 2010 om 07:10
Hallo,
Ik heb al 2 dagen last van pijn links van mijn stuitje. De pijn is er overigens alleen als ik er op ga zitten. Nu is er een bult links van mijn stuitje. Ik ben hier gisteravond achter gekomen. Ik weet nu niet zo goed wat ik moet doen aangezien ik er vanuit ging dat de pijn wel iets minder zou zijn vandaag. De opties die ik heb is langs de huisarts gaan, of nog 1 tot 2 dagen wachten.
Arjan
11 reactiesReagerenArjan8610 augustus 2010 om 07:15Overigens moet ik ook zeggen dat ik afgelopen week vaak op een stoel gezeten heb aan 1 stuk door.
ReagerenMartine10 augustus 2010 om 20:44Kun je het bultje zien in de spiegel misschien. De meest voorkomende oorzaak van dit soort bultjes is gewoon een puistje en dat gaat vanzelf weer over. Puistjes zijn verstopte en ontstoken talgkliertjes.
ReagerenArjan8611 augustus 2010 om 21:00[b]Martine schrijft:[/b]
[quote]Kun je het bultje zien in de spiegel misschien. De meest voorkomende oorzaak van dit soort bultjes is gewoon een puistje en dat gaat vanzelf weer over. Puistjes zijn verstopte en ontstoken talgkliertjes.[/quote]Nee dat is het niet, maar het is wel gelukkig minder geworden
ReagerenAnoniem11 augustus 2010 om 21:32Lees ook:
Sinus pilonidalis (ingegroeide haren in bilspleet)
http://www.dokter.nl/forum/Huid-haar/82369-sinus-pilonidalis-ingegroeide-haren-in-bilspleet.htmlPijnlijk bultje bij stuitje
http://www.dokter.nl/forum/Pijn/219262-pijnlijk-bultje-bij-stuitje.htmlBultje op staartbotje
http://www.dokter.nl/forum/Kanker-overig/85383-bultje.htmlAambeien of is het iets anders?
Reageren
http://www.dokter.nl/forum/Maag-darmen/54743-Mogelijk-aambeien-of-is-het-iets-anders.htmlYoram11 augustus 2010 om 21:36Op deze plek kunnen haartjes naar binnen groeien en gaan ontsteken onderhuids. Dat kan erg pijnlijk zijn. De medische naam hiervoor is een sinus pilonidalis ofwel een haarnetcyste.
Reagerenflee19 augustus 2010 om 21:40Hoi hoi,
Ik lees je berichtje en weet niet of je inmiddels de huisarts al bezocht hebt, maar ik heb dit ook gehad. Dit duide op Sinus pilonidalis zoals al vermeld is. Ik had het af en toe en dan ging het weer weg. soms ging het open en kwam er vocht uit. op een gegeven moment werd het weer heel erg en ben ik langs de huisarts gegaan. hij wees me direct door naar het ziekenhuis omdat hij niet wist hoe diep de ontsteking inmiddels zat en het zelf niet aan durfde. In het ziekenhuis zaten ze met hetzelfde probleem en ben ik geopereerd. ze hebben de ontsteking als het ware (onder narcose!) weg’gelepeld’. daarna toch zeker 2 weken rustig aan moeten doen. Dagelijkse wondverzorging (door iemand laten doen, in mijn geval mijn moeder). wond dagelijks schoonspoelen en verzorgen met speciale watten en gaasjes. Ik kan je vertellen dat dit de eerste dagen echt veel pijn doet maar sindsdien nergens meer last van gehad!Succes!
ReagerenAnni8 juni 2011 om 17:57Ik heb hier ook last van! het zijn geen aambeien of een puist dat kan het echt echt niet zijn… Ik heb het al eerder gehad en het gaat vanzelf wel voorbij! Maar ik ben ook wel benieuwd wat het is! Ben je naar de huisarts geweest?? Ik heb mn staartbotje niet gestoten ofzo.. Misschien heb ik er wel te lang opgezeten ofzoo.. Geen idee..
Reageren
Laat me weten!Anoniem8 juni 2011 om 19:00Zou het een haarnetcyste kunnen zijn? Het medische woord is een sinus pilonidalis.
ReagerenAnoniem8 juni 2011 om 19:01Anja18 maart 2013 om 21:462 jaar terug heb ik het gehad heel erg en veel pijn maar was toen zwager een maal door verwezen naar chirurg werd de bult minder. Bij terug komen van bult contact opnemen was het advies. 2 maanden terug begon het weer niet meer zo groot traject huisarts chirurg. Nu word ik maaandag opgenomen om het te verwijderen onder algehele narcose kan ook met ruggeprik. Duzzz je kan beter snel actie ondernemen .
ReagerenAnoniem14 september 2016 om 11:41jawel is het wel alleen geen (puistje) maar een dikke Steenpuist (onderhuids). duurt even tot het op zijn max is en dan verdwijnt die ook weer net als een gewoon puistje.. helaas kan je deze moeilijk uitknijpen (met naald wel AU) maar kan je hem telkens dat je er aan zit geiriteerder maken en opzwellen
Reageren