Zoeken Vraag het forum

Pijn naast stuitje

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • H

Inmiddels heb ik sinds vier maanden pijn links naast m’n stuitje. Als ik op het stuitje zelf druk dan doet het geen pijn.

Wanneer ik lig heb ik geen pijn. Het eerste uurtje van de dag kan ik zitten/staan en wandelen. Daarna komt de pijn die steeds heftiger wordt en ik echt moet liggen. Als ik te lang doorga krijg ik vlammende scherpe pijn, soms zelfs bij ademhalen. Ik kan dus vrijwel geen kant op. Ook trekt de pijn naar de lies en de linkerbal.

Botscan/mri hebben niets uitgewezen. Op de pijnpoli heb ik een injectie gehad met corticosteroïden op de pijnplek. Ook heeft een orthomanueel arts geconstateerd dat m’n stuitje gedraaid stond en deze rechtgezet.

Tot nu toe heb ik geen resultaat. Ik weet het niet meer. Radeloos ben ik. Ook kan ik geen oorzaak achterhalen. het is begonnen in een periode dat ik juist weinig zat en veel wandelde.

Heeft iemand een idee? Iemand die ook pijn heeft gehad direct naast het stuitje?

8 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Laat eens naar de bekkenbodemspieren kijken door een bekkenbodemtherapeut

Reageren
    H

Dank voor je reactie! Heb daar even aan gedacht maar omdat de pijn echt naast m’n stuitje zit vraag ik mij af wat het verband met de bekkenbodem kan zijn?

Reageren
    John (moderator)

Bekkennbodemspieren kunnen nogal wat problemen veroorzaken de uitstraling naar lies en teelballen past daar wel bij..

Reageren
    H

Thanx. Ik ga er mee aan de slag!!

Reageren
    Anoniem

Wat ik vergeten te melden ben maar wel typisch is bij m’n klachten:
    wanneer ik zit, bijv op de bank, m’n rug buig met borst naar de knieën en daarna mn hoofd buig met de kin naar de borst, dan ervaar ik links naast het stuitje zo’n heftige vlammende pijn dat ik direct een andere houding moet aannemen.

Reageren
    John (moderator)

[quote]wanneer ik zit, bijv op de bank, m’n rug buig met borst naar de knieën en daarna mn hoofd buig met de kin naar de borst, [/quote] Dit is natuurlijk ook wel een zeer uitzonderlijke en vreemde houding… als ik dit doe, krijg ik ook pijnscheuten in mijn rug….

Reageren
    H

Inmiddels bijna drie maanden verder en zit nog steeds met m’n klachten.

Bekkenfysio heeft onderzoek gedaan en geen verhoogde spanning in de bekkenbodem gebonden. Op de pijnpoli heb ik een injectie gehad die ervoor gezorgd heeft dat ik van een half uur uiteindelijk tot drie uur kon zitten. Inmiddels lijkt deze injectie uitgewerkt en kan ik nog max 45 minuten zitten. Daarna moet k echt liggen.

Fysio. Osteopaat, acupunctuur, manipulatie van ’t stuitje…. Naar mijn idee heb ik alles geprobeerd maar niets lijkt te helpen. Ik word radeloos.

‘S morgens gaat het aardig, totdat ik een uur zit. Dan komt m’n pijn die steeds erger wordt. Tenzij ik ga liggen, dan trekt het weer weg. De pijn zit echt naast het stuitje. Naar mijn idee bij de aanhechting van de spieren/heiligbeen.

Wat zou k nog kunnen doen?

Reageren
    John (moderator)

Je hebt op de pijnpoli een injectie gehad. Was dat geen proefinjectie om te kijken of dat werkte waarna je terug had moeten komen voor een definitieve injectie?

Ik zou in ieder geval terug gaan naar de pijnpoli.

Reageren
Reageer op: Pijn naast stuitje
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.