Hallo,
Ongeveer zes weken geleden kreeg ik last van obstipatie. Daar heb ik van de huisarts zakjes voor gekregen en dat werkte. Maar langzaamaan is dat overgegaan maagpijn. Urine en ontlasting zijn getest, maar dat was allemaal goed. Ontstekingswaarde zat op 2. Toen ben ik naar de huisarts gegaan. Hij constateerde op basis van de klachten over de hele bovenbuik en voelen dat ik maagslijmvliesontsteking had. Daarvoor kreeg ik omeprazol, één keer daags 20mg in de ochtend. Dat heb ik een week gedaan, maar het leek niet beter, eerder iets erger te gaan. Na anderhalve week moest ik twee keer daags een capsule van 20mg nemen. Ook dat werkte niet. Inmiddels slik op advies van de huisarts twee keer daags 40mg en ook vier keer per dag 10ml Antagel Teva. Maar ook dat lijkt niet te helpen. Ik heb het gevoel dat ik geen maagslijmvliesontsteking heb, maar dat er iets anders met mijn maag is. Misschien heb ik wel een maagzweer. Zou dat kunnen? En zou zoiets op een echo te zien kunnen zijn? Want op mijn eigen verzoek heb ik een echo in laten plannen om er zeker van te zijn dat het niet iets anders is. Volgens de huisarts was dit niet nodig, maar voor mijn gemoedsrust is dit toch ingepland. Het enige wat de huisarts heeft gezegd is dat het niet ernstig was, maar de klachten houden maar aan en het beheerst inmiddels mijn hele dagelijkse leven.
Vraag je huisarts een verwijzing naar een mdl arts voor verder onderzoek, als de huisarts zelf niet tot een oplossing kan komen.
De dokter laat eerst mijn ontlasting testen op de maagbacterie. Blijkbaar is dat bij een eerdere test niet gedaan, omdat ik toen last leek te hebben van mijn darmen. Ik hoop van harte dat hier iets uitkomt, want de dagelijkse pijn is allesbehalve fijn. En als ik de bacterie heb, dan kan hier gericht wat aan worden gedaan.
Moderator: J. Leppink (zorgprofessional)