- Anoniem3 oktober 2015 om 07:39
Hallo, dokters en bezoekers.
Een maand geleden begon het: maagpijn en hevige kramp na elke maaltijd.
De klachten verergeren, naar constant hevige krampen, opgezwollen maag, misselijk, boeren.
Dus ben ik naar de huisarts geweest. De dokter dacht aan galstenen, vanwege de pijn na het eten, maar op de echo was er niks te zien. De uitslag van mijn bloed en urine testen, waren ook goed. Toch weer terug gegaan naar de huisarts.
Ze prikte in mijn maag, en de tranen sprongen in mijn ogen. Maagwandontsteking.
Er werden maagbeschermers voorgeschreven, en die blijken ook wel te werken. Zoveel en zo lang kramp is er niet meer. Fijn.
Alleen… Nu spring ik elke nacht uit mijn bed om naar de wc te rennen. Ik heb last van flinke diarree, en na elk bezoek naar de wc heb ik vreselijk pijn in mijn maag. De winden die ik laat en de smaak in mijn mond zijn leverachtig.
Kan iemand bij vertellen of dit normaal is, waarom, of moet ik de huisarts bellen?
1 reactieReagerenJohn (moderator)
3 oktober 2015 om 08:43Welke maagbeschermers heb je gekregen?
De diarree kan overigens een bijwerking van de maagbeschermer zijn.Als de klachten aanhouden zou ik zeker teruggaan naar de huisarts en een verwijzing vragen voor de MDL arts. Daarnaast een ontlastingsonderzoek vragen om te kijken of het geen maagbacterie is.
Reageren