Zoeken Vraag het forum

Maagwandontsteking

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Hallo, dokters en bezoekers.

Een maand geleden begon het: maagpijn en hevige kramp na elke maaltijd.

De klachten verergeren, naar constant hevige krampen, opgezwollen maag, misselijk, boeren.

Dus ben ik naar de huisarts geweest. De dokter dacht aan galstenen, vanwege de pijn na het eten, maar op de echo was er niks te zien. De uitslag van mijn bloed en urine testen, waren ook goed. Toch weer terug gegaan naar de huisarts.

Ze prikte in mijn maag, en de tranen sprongen in mijn ogen. Maagwandontsteking.

Er werden maagbeschermers voorgeschreven, en die blijken ook wel te werken. Zoveel en zo lang kramp is er niet meer. Fijn.

Alleen… Nu spring ik elke nacht uit mijn bed om naar de wc te rennen. Ik heb last van flinke diarree, en na elk bezoek naar de wc heb ik vreselijk pijn in mijn maag. De winden die ik laat en de smaak in mijn mond zijn leverachtig.

Kan iemand bij vertellen of dit normaal is, waarom, of moet ik de huisarts bellen?

1 reactie
    Reageren
    John (moderator)

Welke maagbeschermers heb je gekregen?
    De diarree kan overigens een bijwerking van de maagbeschermer zijn.

Als de klachten aanhouden zou ik zeker teruggaan naar de huisarts en een verwijzing vragen voor de MDL arts. Daarnaast een ontlastingsonderzoek vragen om te kijken of het geen maagbacterie is.

Reageren
Reageer op: Maagwandontsteking
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.