Ha allen,
In december kreeg ik maagklachten. Enorm last van zuur, misselijk, geen eetlust. Dit bleef enkele weken aanhouden en toen toch maar naar de huisarts gegaan. Kreeg omeprazol mee, maar hier werd ik nog zieker van, pantoprazol 40mg gekregen. Werd ik ook erg ziek van, maar eenmaal door de bijwerkingen heen na 2 weken begon ik op te knappen. Dit ging een maand erg goed waarna ik besloot om af te bouwen. Dit is de grootste fout ooit geweest. Na 2 s 3 weken begon alles weer opnieuw. Opnieuw aan de pantoprazol begonnen, maar nooit meer zo klachtenvrij geweest als de 1e periode met pantoprazol. Heb enkele middelen erbij gekregen van de dokter (antagel) maar ik lijk overal heel slecht op te reageren. Wordt van alles misselijk of enorm ziek.
Gastroscopie gehad. Die zagen rode geiiriteerde maag. Het leek op gastritis die al aan het genezen was en het advies was, ga maar door met de pantoprazol voor nog 3 maanden.
Ondertussen heb ik mij vorige week 1 week goed gevoeld en begin ik nu weer langzaam opnieuw met de klachten. Misselijk als ik opsta. Enorm zuur. Vrijwel geen eetlust. Gedurende de hele dag een zeurende pijn in mijn maag.
We zijn nu bijna een half jaar verder en begin wanhopig te worden.
Heeft iemand nog tips qua voeding, medicatie etc? Wanneer gaat dit eens over?
Ik heb ook een poosje met maag klachten rond gelopen.
Werd soms in de nacht wakker van opkomend zuur, vol opgeblazen gevoel en steken in de maag/slokdarm.
Getest op verschillende dingen en verschillende medicaties geprobeerd waaronder omeprazol wat ook weinig deed.
Ik ben toen gestopt met : koolzuur houdende dranken, alcohol, kunstmatige zoetstoffen zoals zoetjes en cafeïne.
Voeding aangepast en maaltijden gehalveerd .
Ik had na een aantal weken verbeteringen en na 2 maanden weinig tot geen last. Dit hou ik nu al bijna een jaar vol zo en het gaat goed. Kan af en toe best wel een cola’tje drinken als ik maar niet te gek doe.
Misschien heb je er wat aan. Succes
@ Annelice
Heb je je voedingsgewoonten dan ook aangepast?
Ha John,
Mijn voeding heb ik aardig aangepast. Ook nu een afspraak staan bij een diëtiste die gaat meekijken.
Heb mij vorige week 1 week goed gevoeld. Afgelopen weekend alcohol gedronken (niet overdreven). Nu weer al de gehele week maagzuur, pijn en niet lekker..
Moderator: J. Leppink (zorgprofessional)