Hallo allemaal,
Sinds 2/3 weken heb ik bloed en stukjes in mijn ontlasting. Wat me wel steeds opvalt is dat het bloed vaak bij het laatste stukje ontlasting mee komt.
Voor de rest voel ik me goed , voel mij niet vermoeid, train 5x per week ( zonder krachtverlies). Verder heb ik ook geen buikpijn of iets. Heb geen last van stress niks.
Wat me wel opvalt is dat als ik al een glas water drink dat mijn buik direct opzet. Ook meteen na een maaltijd ( wat ik voorheen niet had).
Ik at voor 1 februari heel erg ongezond, maar sinds 25 januari eet ik heel gezond , vooral veel vettig eten ( eieren ( bakken met gragevoerde roomboter ) , rundvlees ( ook met gragevoerd boter) , zoete aardappelen , noten, avocado's , soms een stukje brood , eiwitpoeder ( grasgevoerd ) met lactose vrije melk. Kip .
Vooorheen at ik echt troep alles wat los en vast zat en had ik gewoon meestal normale ontlasting . En ik blowde ook dagelijks 2 jointjes ( meestal voor het slapen) .
Ps foto is genomen op zijn ergst . Normaal heb ik veel minder bloed ( 1/5 van wat je op de foto ziet ) . En ik heb mijn ontlasting ook zelf nagekeken en er zitten witte. Stukjes in ( 1a 2cm) en onverteerd soms harde stukjes ( vierkant )
Ben benieuwd na wat het kan zijn ?
maar sinds 25 januari eet ik heel gezond , vooral veel vettig eten ( eieren ( bakken met gragevoerde roomboter ) , rundvlees ( ook met gragevoerd boter) , zoete aardappelen eiwitpoeder.
En dat noem jij dan gezond eten??? Je krijgt te veel eiwitten binnen en teveel vet. Dat verklaart ook de ontlasting
En het bloed kan van een aambei zijn of een fissuur
Misschien toch maar eens nadenken over wat gezond eten is. Kij eens op de website van het voedingscentrum.
Ik ben 32 jaar en ik doe aan kracht training. Voor mij doen heb ik zoveel eiwitten en vetten nodig voor mn herstel en spieropbouw.
Maar dank voor de tip , ik zal er is er naar kijken John.
Veel krachtsporters eten teveel eiwitten, wat een onnodige belasting voor de nieren is en daardoor juist voor een slechter herstel zorgt.
Plus dat het zorgt dat je spijsvertering er door op de hobbel gaat, je de voedingstoffen die je eet, ook nog eens slecht opneemt.
Gezonde, uitgebalnceerde voeding is echt beter, bespreek het eens met een sportdietist.
Spieren kweek je door een trainingsschema waarin belasting en herstel in balans zijn, niet door overmatige eiwit inname.
En van veel vetten krijg je sowieso geen spieropbouw. Vetten worden in je lichaam omgezet in suikers die vervolgens worden opgeslagen. Ze belasten je darmen en je lever ook nog eens. Niet goed voor je cholesterol