Zoeken Vraag het forum

Bloed bij ontlasting

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Mir

Goedenavond, of goedenacht!

Het onderwerp zegt het al, ik heb last van helder rood bloed bij de ontlasting, ongeveer 5 dagen denk ik. Ik heb geen last van pijn, wel heb ik het gevoel dat ik minder naar de wc ben gegaan de laatste paar dagen en de ontlasting is hard.

Er komt best veel bloed bij naar mijn idee, maar als ik naar de wc moet er maar, om het charmant te zeggen een klein “klontje” uitkomt zit er geen bloed bij. Het zit ook niet door de ontlasting maar er op en ernaast. Nu heb ik gekeken met een spiegel of er misschien ergens een wondje zit (dit heb ik wel eens eerder gehad) en daar was geen sprake van. Maar ik kwam er bij dit zelfonderzoekje wel achter dat als ik zelf mijn anus spreidde, en echt goed spreidt, er direct bloed verscheen.

Enige ideeen hierover? Omdat het echt helder rood bloed is denk ik dat ik last heb van een fissuur of misschien een inwendige aambei. Ik gok er maar op dat het feit dat ik minder naar de wc moet om te poepen, en als ik eenmaal moet het harde ontlasting is, niet echt bijdraagt aan het geheel. Ik probeer nu mijn eetpatroon aan te passen, meer water drinken, vezels en ik de laatste tijd, in de vakantieperiode, zit ook erg veel, dus wat meer bewegen. Als het te lang gaat duren bel ik absoluut de huisarts, maar ik wilde graag jullie mening weten.

Bedankt in ieder geval!

5 reacties
    Reageren
    Thotje

Hoi

Ben je man/vrouw? en wat is je leeftijd?
    Het kan zijn dat het wordt veroorzaakt dor aambeien, dit is een veel voorkomende oorzaak van zichtbaar bloed in de ontlasting.

Succes ermee.

Reageren
    M

25jarige vrouw 😉

Reageren
    anoniem

Ik heb dit ook, en ik ben echt band dat ik dood ga…

Reageren
    Loes

Van een beetje bloed bij de ontlasting ga je niet dood. Meestal is het een beschadigd bloedvaatje, of een aambei. Eigenlijk heel onschuldig, maar best schrikken, ja.

Reageren
Reageer op: Bloed bij ontlasting
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

1 min leestijd

Wat vind jij van online een huisarts spreken?

4 min leestijd

Een soa zonder klachten: hoe herken je iets wat je niet voelt?

4 min leestijd

Soa zonder seks: kan je een soa oplopen zonder seksueel contact?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.