- Elise23 augustus 2022 om 20:40
Hallo allemaal,
Ik heb enorm veel last van allerlei kwaaltjes en hopelijk herkent iemand zich hierin. Sinds mijn tweede zwangerschap ben ik vanaf dag 1 ziek, zwak en misselijk geweest. Dit begon in juni 2021. Ik heb 3 keer erge hoofdpijn aanvallen gehad, dat ik niet aanspreekbaar was en alleen maar in bed lag voor een paar uur. Ook heb ik heel veel koorts gehad tijdens mijn zwangerschap. Ook kreeg ik voor het eerst last van obstipatie en heb ik zakjes gekregen. Toen zat er al regelmatig slijm bij mijn ontlasting. Ik ben toen door de huisarts en gynaecoloog nagekeken, maar er kwam niets uit de bloedtesten.
Na mijn bevalling feb 2022, leken alle klachten weg te zijn en begon ik vrij snel weer met de pil. In mei begon de misselijkheid weer enorm op te spelen, extreme vermoeidheid en ook opeens duizeligheid (licht in mijn hoofd). Dit werd steeds erger en in overleg met de huisarts weer gestopt. Vermoeidheid ging snel weg, maar misselijkheid niet en de duizeligheid werd heel langzaam per week steeds heftiger. Begin augustus werd het zo erg dat ik echt het gevoel kreeg flauw te vallen. Ook had ik ineens weken lang last van een zeurende pijn in mijn onderbuik. Wel ontlasting met soms veel slijm. Huisarts gaf aan dat ik best wel verstopt zat en weer aan de zakjes. Na een paar dagen weer gestopt, want duizeligheid werd erger en ik dacht dat het een bijwerking was. Na 3 dagen te zijn gestopt kreeg ik ineens in de stad pijn op de borst en werd ik kortademig. Lichte koorts gehad en ben pas 2 dagen later toch doorgestuurd naar de SEH/EHH voor controle. Daar bleek mijn d-dimeer verhoogd te zijn, maar hadden ze geen verklaring voor. Benauwdheid hebben ze op hyperventilatie toegekend.
Nu heb ik weer last van obstipatie met slijm, dan weer diarree. Met vlagen enorm misselijk en nog steeds geen gezonde eetlust. Ook blijf ik afvallen, zonder dat ik dit bewust doe.