- Elise23 augustus 2022 om 20:40
Hallo allemaal,
Ik heb enorm veel last van allerlei kwaaltjes en hopelijk herkent iemand zich hierin. Sinds mijn tweede zwangerschap ben ik vanaf dag 1 ziek, zwak en misselijk geweest. Dit begon in juni 2021. Ik heb 3 keer erge hoofdpijn aanvallen gehad, dat ik niet aanspreekbaar was en alleen maar in bed lag voor een paar uur. Ook heb ik heel veel koorts gehad tijdens mijn zwangerschap. Ook kreeg ik voor het eerst last van obstipatie en heb ik zakjes gekregen. Toen zat er al regelmatig slijm bij mijn ontlasting. Ik ben toen door de huisarts en gynaecoloog nagekeken, maar er kwam niets uit de bloedtesten.
Na mijn bevalling feb 2022, leken alle klachten weg te zijn en begon ik vrij snel weer met de pil. In mei begon de misselijkheid weer enorm op te spelen, extreme vermoeidheid en ook opeens duizeligheid (licht in mijn hoofd). Dit werd steeds erger en in overleg met de huisarts weer gestopt. Vermoeidheid ging snel weg, maar misselijkheid niet en de duizeligheid werd heel langzaam per week steeds heftiger. Begin augustus werd het zo erg dat ik echt het gevoel kreeg flauw te vallen. Ook had ik ineens weken lang last van een zeurende pijn in mijn onderbuik. Wel ontlasting met soms veel slijm. Huisarts gaf aan dat ik best wel verstopt zat en weer aan de zakjes. Na een paar dagen weer gestopt, want duizeligheid werd erger en ik dacht dat het een bijwerking was. Na 3 dagen te zijn gestopt kreeg ik ineens in de stad pijn op de borst en werd ik kortademig. Lichte koorts gehad en ben pas 2 dagen later toch doorgestuurd naar de SEH/EHH voor controle. Daar bleek mijn d-dimeer verhoogd te zijn, maar hadden ze geen verklaring voor. Benauwdheid hebben ze op hyperventilatie toegekend.
Nu heb ik weer last van obstipatie met slijm, dan weer diarree. Met vlagen enorm misselijk en nog steeds geen gezonde eetlust. Ook blijf ik afvallen, zonder dat ik dit bewust doe.
Ik ben bekend met voedsel allergieën en astma. We letten enorm op mijn eten en ik probeer iedere dag te bewegen.
Ik word hier enorm gefrustreerd en verdrietig van, dat de huisarts mij ook niet beter kan laten voelen. Een darmonderzoek zie ik enorm tegenop en zou ik alleen doen als dat echt nodig is. Maar de huisarts vind dat ik beter met iemand erover moet praten over mijn kwaaltjes… de hele nuchtere ik zie dat helemaal niet zitten en praat zeker over alles wat dwars zit met mijn man, familie en vrienden. Dat frustreert me nog het meest, maar ook dat ik iedere dag beroerd op sta en niet oprecht kan genieten van mijn lieve man en kindjes als we iets leuks gaan doen.
Herkent iemand dit ook? Hoort dit nog bij ontzwangeren? Of weet iemand hoe ik mij toch weer beter kan voelen? Ik wil niet iedere dag op pijnstillers leven.
Alvast bedankt!4 reactiesReagerenElise25 augustus 2022 om 21:15Is er niemand die dit herkent of tips heeft?
Reageren
Gedurende de dag heb ik een soort van aanval dat ik mij helemaal niet lekker voel. Dan word ik misselijk, duizelig, zweten en moet echt mijn best doen om niet flauw te vallen.John (moderator)
25 augustus 2022 om 21:32Heb je overgewicht?
Reageren
Eet je op tijd en genoeg?
Heb je veel dorst?
Plas je vaak?Elise26 augustus 2022 om 18:00Bedankt voor een reactie.
Reageren
Ik heb geen overwicht, ik ben afgelopen 3 weken 3 kilo afgevallen. Doordat ik last heb van die kwaaltjes. Gekke pijnlijke steek rechts onder in buik die maar niet weg gaat.
Ik probeer goed te eten, maar door de weinige eetlust kost mij dit moeite. Normaal nooit last van! Niet veel dorst, maar drink wel 2 liter water op een dag. Plassen is wat minder dan normaal.John (moderator)
26 augustus 2022 om 18:37Het zou kunnen dat op sommige momenten je bloedsuikerspiegel te laag is. Als je nou zo’n aanval krijgt, drink dat een glaasje siroop. Niet puur, maar 1/3 siroop en de rest water
Reageren