- Laura16 oktober 2022 om 20:31
Cotje, ik heb precies hetzelfde en de artsen beschouwen mij als een groot raadsel! Zelfs een second opinion in het LUMC mag niet baten. Is er inmiddels bekend wat bij jou de reden is?
Anoniem16 oktober 2022 om 23:27Belgie ziekenhuis Leuven proberen. Als u daar geen behandeling krijgt zou ik gaan naar het buitenland. Prive ziekenhuizen. Amerikaanse ziekenhuizen, memorial ziekenhuizen in Turkije zijn van top kwaliteit.
ReagerenAngi16 november 2022 om 22:57Ik heb sinds ik geholpen ben aan rubberbandlagatie na een week ook bloedstolling in mijn ontlasting.
Ik heb erover gebeld maar hun antwoord was dat ik me niet druk hoefde te maken en dat er waarschijnlijk niks aan de hand was.
Het zit me niet lekker en ben benieuwd wat er nou eigenlijk aan de hand is….weet iemand of het kwaad kan / isReagerenBijlagen:
Laura19 november 2022 om 10:02Angi, dit soort bliedstolling heb ik ook al jaren. Exact hetzelfde. Nu moet ik zeggen dat ze bij mij ook ooit bandjes hebben geplaatst. Zou er een samenhang zijn? Ik heb dit dus al 9 jaar met tussenpozen en twee ziekenhuizen (waarvan er eentje academisch) kunnen de herkomst niet plaatsen. Wanneer ben jij behandeld?
ReagerenCotje11 januari 2023 om 11:08Hoi laura en angi
En bij mij hebben ze ook nog geen idee.
En waar ik inmiddels ook die rubberbandlagatie heb gehad heb ik de stolsels al veel langer.
Eerst werd namelijk beweerd dat mijn bloedverlies van aambeien zo komen, maar na de 2e behandeling heb ik geëist dat die chirurg keek naar de foto’s en filmpjes van me stolsels, en die concludeerde dat dit niet van aambeien af kan komen.
Inmiddels beweerd die chirurg ook dat de blinde darm die gezien is op de ct scan van 30 september en in het verslag letterlijk is benoemt, geen blinde darm is, eerst was het dan maar een adhesie en na de scan van 2 Jan is het ineens een divertikel geworden die op de plek van me blinde darm zit.
Het aparte hieraan is dat ik in augustus opgenomen werd voor een blindedarm onsteking tot dat ik zei, die hebben ze er in 2007 al uitgehaald, toen wisten ze niet goed wat ze met me moesten en uiteindelijk is er gezegt dat het ook diverticulitis is met abces. Maar op 30 september zagge ze dus een blinde darm en ik wou dus dat ze die weg haalde. En toen begon die chirurg dat ik iet moest verzinnen dat ik een 2e blindedarm zou kunnen hebben.
Ook al hebben ze hier gezegt dat de kans dan groot is dat ik er 2 had.
Maar ik lees alwel dat leiden dus niet opschiet om met deze klachten verder te gaan.
Inmiddels doen ze nu in tilburg wel meer onderzoeken aangezien ze me 2x op hebben genomen.
en ga vandaag horen welke ze bedacht hebben.
En mocht ik meer te weten komen dat plaats ik dat hier wel bij.
Groetjes cotje
ReagerenMoon4 maart 2023 om 17:24En hoe is het afgelopen? Ik heb beetje dezelfde klachten nl. Ook abces en ontstoken divertikel, nu voor de derde keer.
ReagerenLaura31 maart 2023 om 11:56Ik ben ook benieuwd!😃
ReagerenCotje13 april 2023 om 10:27Hier even een update.
Reageren
Ik heb inmiddels 2x een coloscopie gehad waarvan de eerst gestaakt werd vanwege te veel ontstekingen en een moeilijke darm ligging, waardoor er de 2e keer een kinder scoop werd gebruikt.
Het tijdelijke verslag ze dat ze nu ook nog een poliep hadden gevonden en verwijdert.
En pas 8 mei krijg ik een volledige uitslag.
Kwa bloed verlies is het inmiddels een stuk rustiger maar verlies nog regelmatig bloed, maar ben inmiddels bog vreemdere dingen aan het uitpoepen.
Dit heb ik nog niet met een arts van het ziekenhuis mogen bespreken, krijg steeda te horen dat ik dat 8 mei maar moet vertellen.
Ben Wel met me foto’s naar de huisarts geweest.
Maar die vond het bijzonder, maar geen idee wat hij er van moet denken, en ook de huisarts zegt dat ik moet wachten op het ziekenhuis.
Maar omdat ik niet naar het ziekenhuis wilde hebben we afgesproken dat ik door mocht blijven lopen zolang ik geen koorts zou ontwikkelen.
Had de dag dat ik bij de huisarts was een onstekingswaarde van 198.
En dat is gezien mijn 2 opnames van vorig jaar voor mij geen reden meer om mij op te laten nemen aangezien ze me de laaste keer naar huis hadden gestuurd met een waarde van 245 en een abces.
Dus voorals nog geen duidelijkheid over iets gekregen.
Het is hope dat ik in mei iets van duidelijkheid te gaan krijgen.
Gr cotjeLaura15 mei 2023 om 15:15Is hier nog wat uitgekomen? Ik heb al jaren vergelijkbare klachten…
ReagerenCotje20 juni 2023 om 09:12de uitslag van het ziekenhuis heb ik binnen.
Ik heb geen crohn en ook niet een soortgelijk iets met een moeilijkere naam😳
En ik moet maar blij zijn, met dat ik dat niet heb volgens die arts.😱
Geen enkele verklaring gekregen, voor waar al het bloed vandaan kan komen, maar kreeg wel te horen dat de darm zich binnen 5 dagen herstelt🤨 dus ik moet niet zo zeiken over de hoeveelheden bloed die ik met grote regelmaat verlies😱
Het gummie is volgens de arts slijm, en hij vind het maar vreemd dat ik die zooi in een pan kokend water gooi om te kijken wat er gebeurt.
Ik kan dat spul gewoon 10 min in kokend water stoppen en het blijft gewoon heel 🤯
Het feit dat ik van dat gummie in meerdere bloedstolsels heb gevonden nadat ik die kookte, vond hij ook maar vreemd.
Het was ook niet goed van mij dat ik een sliert gummie in een urine potje heb mee genomen,
Want hij wil het niet laten onderzoeken, en het word niet gewaardeerd dat ik het mee naar hem toe neem.
Ik vind het juist vreemd dat die troep uit me komt en dat ik het bijna niet kapot kan krijgen.
Ik ben weer terug verwezen naar me huisarts als ik weer klachten heb😱
En dan had ik nog een chirurg, die wil best een stuk darm links bij mij weg halen, want ja ik klaag pas 6 jaar over pijn rechts.🤯
Ik ben inmiddels heel die artsen helemaal beu.
En ik wens die mensen inmiddels echt toe, dat ze dezelfde darm klachten als mij gaan krijgen.
Maar ik heb dus eigenlijk nergens duidelijkheid over gekregen, alleen maar meer onduidelijkheid gekregen, want de mensen die de scopieen doen, lopen dingen te zeggen, oh wat heftig wat jij hebt zal wel gruwelijk zijn, en de arts waarmee ik de uitslagen bespreek, doet van, het valt allemaal wel mee🤨
ReagerenAnoniem22 september 2023 om 20:14Hoe gaat het nu ? Ik ben wel benieuwd naar je verhaal.
ReagerenAnoniem22 september 2023 om 20:14Ps zijn het geen poliepen die je uitscheidt?
ReagerenA.g.9 april 2024 om 12:16Ik heb ook bloedpropjes bij ontlasting, wel veel last van aambeien en sinds vandaag ook een rommelende buik. Heb dit vaker maar het wordt wel steeds frequenter dus vrijdag naar de huisarts toe, maak me wel zorgen hierom en ben geen held met ziekenhuizen enz.
ReagerenEsmee14 augustus 2025 om 06:46Weet je inmiddels al meer, of ben je inmiddels goed geholpen?
Reageren
Ik heb dezelfde klachten met de bloedstolsels, zo’n 10 cm lang en 5cm breed en standaard veel bloed bij de ontlasting
Huisarts heeft destijds gezegd, inwendige aambei
Maar dat geloof ik niet echt meer
Ook rechts onder rugpijn
Wat doortrekt naar mijn heup en onderbuik rechts
Ben benieuwd of je al verder bent
En of je nog zal reageren, gezien dit een oude topic is
Alvast dankEsmee14 augustus 2025 om 06:55Ik hoop dat ik nog reacties krijg, gezien dit al verouderde gesprekken zijn
Reageren
Ik kreeg destijds te horen dat ik een inwendige aambei zou hebben
Maar dat geloof ik niet meer
Standaard bloed bij de ontlasting, nooit harde ontlasting
Gisteren een bloedprop uitgepoept
Zie foto
Heb last van pijn in de rechter onderrug, wat doortrekt naar mijn rechter heup en onderbuik
Ik neem paracetamol in tegen de pijn
Hopend op reacties