Zoeken Vraag het forum

Verschil brandend maagzuur en honger?

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Streskipje

Hallo,
    ik ben een beetje een emetofobie patient (het komt een beetje in periodes wat maakt dat ik weinig een honger gevoel krijg) Nou ben ik op t moment ook flink gestrest en hebt idee dat ik daardoor regelmatig last van brandend maagzuur maar durf het niet met zekerheid te zeggen. Het voelt een beetje als honger maar dan pijnlijker en branderiger, iets eten of drinken helpt meestal eventjes. Ook voel laat ik boeren waarin maagzuur soms een beetje meekomt (niet echt lekker). Het komt ook voornamelijk na dingen als fastfood en pizza, maar soms ook bij gezond eten.

Maar nou heb ik ook niet altijd een duidelijk gevoel voor honger en het lijkt soms bijna teveel op dat maagzuur gevoel,een leeg branderig gevoel en het trekt even weg na wat drinken of eten. Ik begin zelfs te boeren bij de honger. Wat maakt dat ik het vaak erg lastig vind om het verschil te merken en dan ook vaak niet echt eet omdat ik denk dat het brandend maagzuur is.

Ik vroeg me af of iemand ervaring heeft met dit en misschien tips heeft om het verschil te voelen (en of het überhaupt brandend maagzuur is) Aan de stress word overigens gewerkt en heeft nu echt tijd nodig…

Groetjes!

Reageer op: Verschil brandend maagzuur en honger?
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.