Brandend maagzuur stikkend gevoel

Hallo, ik ben ruim 1.5 week geleden naar de huisarts geweest omdat ik al langere tijd last heb van het gevoel door een rietje te moeten ademen en druk op de borst. Ook heb ik erge last van zuurbranden in de keel en wordt ik wakker uit mn slaap omdat ik het gevoel heb dat ik stik. Al met al kost dit enorm veel energie en het is ook een beangstigend gevoel. Van de huisarts heb ik een drankje tegen het maagzuur gekregen.

Verder eet en drink ik altijd erg gezond. Geen prik, cafeine, veel groente en fruit. Ik vermijd eigenlijk alle triggers van brandend maagzuur en toch wordt het maar niet minder. Ik begin me toch wel wat zorgen te maken of dit nog eens over gaat.

Wel merk ik dat ik tijdens mijn werk vaak een borstademhaling hanteer. Kan dit nog een oorzaak zijn wellicht? Of moet ik toch verder zoeken?

Reageer

Ik denk dat je toch vooral hyperventileert en veel angsten hebt als ik zo naar je andere topics kijk

Reageer

Daar heeft u wel gelijk in ja, dat idee heb ik zelf ook. Echter hierbij is eerst de klacht ontstaan en vanuit daar pas de angst

Reageer

Dat kan natuurlijk. Gevolg daarvan is dan dat het moeilijk is om klachten en oorzaak te onderscheiden. Maar je andere topics gaan ook over andere dingen. Dus denk ik dat de angst toch al aanwezig was

Reageer

Hoi Lisa, ik heb nu ongeveer 2 maanden bijna dezelfde klachten. Heb jij deze klachten ook gekregen nadat je een tijd veel hebt moeten hoesten?

Ben zelf ook vaker wakker geworden met een stikkend gevoel, wat heel angstig is.

Wat bij mij zelf voor een kort moment helpt, is het forceren van een boer via een drankje met koolzuur. Ben benieuwd of dit bij jou ook helpt!

Mvg,

Ivo

Reageer
Reageer op: Brandend maagzuur stikkend gevoel
Selecteer afbeelding
Maximale afbeelding grote is 512kb, toegestande bestandtypes: *.jpg, *.jpeg, .jpe,.gif
Blijf op de hoogte met onze wekelijkse nieuwsbrief