Zoeken Vraag het forum

Benauwdheid en Brandend Maagzuur

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • MRTN

Hallo iedereen,

Ik kwam het volgende bericht tegen en dit sommeert ongeveer op waar ik mee rondloop:

“Hoi, ik loop al maanden met benauwdheidsklachten en ik dacht steeds aan mijn longen, maar volgens mijn huisarts zijn die prima in orde. Soms voelt het alsof er iemand op mijn borst zit, terwijl het even later juist meer tussen mijn schouderbladen lijkt te zitten of in mijn keel. Ik kan dan wel redelijk normaal inademen, maar het voelt alsof alles versmald is en of ik daardoor te weinig lucht krijg.

Nu las ik iets over maagzuur en dat deze klachten ook veroorzaakt kunnen worden daardoor, maar ik heb helemaal niet het gevoel alsof ik teveel maagzuur heb. Ik heb ook zelden oprispingen bijvoorbeeld. Kan het dan toch hiermee te maken hebben?

Ik ben inmiddels ook zwanger, heel pril nog, dus er zullen weinig middelen zijn die ik hiertegen mag slikken. Zijn er nog andere tips die ik kan uitproberen om erachter te komen of het te maken heeft met mijn maag?”

Nu vraag ik mij af of iemand hier meer van weet? Ik heb hier enorme laat van, als ik zit, lig of sta, komt het iedere keer op.

Ik ben benieuwd of jullie mij kunnen helpen!

Reageer op: Benauwdheid en Brandend Maagzuur
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.