- Willem21 juni 2018 om 07:47
Hoi allemaal,
Ik ben een jongen van 20, en ik heb sinds mijn jeugd al last van buikpijn. Sinds 1,5 jaar heb ik ook angsten gekregen om op openbare plekken zoals treinen en colleges over te geven. Naast dat de buikpijn heel vervelend is, zorgen de angsten ervoor dat ik nergens meer kan komen.
De buikpijn is het beste te omschrijven als een 24/7 drukkend gevoel boven op mijn maag. Als ik helemaal inadem wordt het erger, dan is mijn buik op de plek van mijn maag ook iets te veel uitgezet. Ik heb nooit eetlust (verder eet ik wel redelijk normaal, maar zin erin heb ik niet), ik heb last van winderigheid, en ook van boeren. Ik voel ook vaak geluiden dat er wat lucht verplaatst. ’s Ochtends is de pijn het ergst, wat ervoor zorgt dat ik de hele dag ermee rondloop en moeite moet doen om mijn eerste maaltijd binnen te krijgen. Mijn ontlasting is verder normaal, misschien soms wat aan de dunne kant.
Al genomen maatregelen zijn een gastroscopie, een echo, bloed prikken, ontlasting testen op virus/bacterie, ik ben naar een psycholoog en haptotherapeut geweest, maar mijn probleem is niet puur tussen de oren, dat geloof ik niet. Ik heb ook alternatieve dingen geprobeerd: er is met bioresonantie naar allergieën/intoleranties gekeken, en die kwamen er ook een heleboel uit. Maar na 2 maanden weglaten is er nog geen resultaat helaas… Verder ben ik vorige week naar een hypnotherapeut geweest, die heeft mijn onderbewustzijn gevraagd of er een oorzaak is voor de buikpijn en of het er vanaf kan helpen.
Ik ben echt hopeloos, ik heb zoveel geprobeerd, de angsten zijn nu iets minder, maar de buikpijn blijft. Het kan gewoon niet zo zijn dat er niks is. Maar ik (en mijn huisarts) weet gewoon niet meer wat. Hopelijk hebben jullie een idee