Zoeken Vraag het forum

Al jaren buikpijn

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Patrick

Goedemiddag,

Ik heb al zeker 4 tot 5 jaar last van buikpijn. De pijn is ineens komen opzetten en komt in al die jaren te pas en te onpas terug. De ene maand heb ik er geen last van en de volgende maand heb ik weer twee weken buikpijn. Dan weer een paar dagen niet en dan weer een paar dagen wel. De pijn gaat gepaard met een opgezette ‘ballon’ buik, als ik op dat moment in mijn buik prik veert deze weer net zo hard terug (net als een ballon). Ook de ontlasting is in de periode met buikpijn geen pijl op te trekken, de ene keer is het normaal de andere keer komt er niks (terwijl ik wel het gevoel heb dat ik moet), dan komen er weer ‘keuteltjes’ en dan komt er weer wat waterigs.
    Ik ben hier al meerdere keren voor naar de dokter geweest en deze wist mij te vertellen dat ik last heb van Prikkelbare Darm Syndroom ofwel Irritable Bowel Syndrome (IBS). Ik krijg dan pilletjes tegen de spasmen van de darm, dit veroorzaakt de pijn, en zakjes met poeder om de ontlasting los te maken. Het werkt elke keer wel maar het blijft maar terug komen.
    Ik ben nu opzoek naar andere oorzaken of aandoeningen van/aan mijn buik(pijn) en wat ik er eventueel aan zou kunnen doen. Ik heb zelf al geëxperimenteerd met mijn voeding, maar daaraan kan ik niks ontdekken wat mijn buikpijn zou kunnen veroorzaken. De ene keer denk ik dat ik de oorzaak gevonden heb, en om het dan te controleren eet ik de week daarna hetzelfde en heb ik nergens last van.
    Het is een flinke lap tekst geworden maar ik hoop dat iemand er wijs uit wordt en mij op weg kan helpen naar oplossingen of wat mijn buikpijn veroorzaakt.

Alvast heel erg bedankt!

1 reactie
    Reageren
    Roosje

Dit lijkt mijn verhaal wel 🙂
    hoe gaat het ondertussen? heb je een behandeling gevonden die verlichting geeft?

Reageren
Reageer op: Al jaren buikpijn
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

1 min leestijd

Wat vind jij van online een huisarts spreken?

4 min leestijd

Een soa zonder klachten: hoe herken je iets wat je niet voelt?

4 min leestijd

Soa zonder seks: kan je een soa oplopen zonder seksueel contact?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.