Zoeken Vraag het forum

Buikklachten na ontlasting

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • John (moderator)

Dat zit ook niet in je longen maar wordt door de bronchiën geproduceerd

Bobeco

dat snap ik niet, zitten de bronchiën dan niet in de longen?

Reageren
    John (moderator)

Ook de luchtpijp hoort daarbij. En die begint in je keel

Reageren
    Bobeco

Ok maar dan snap ik nog niet waarom je dan geen gereutel hoort van het slijm dat daar zit. kunt u dat uitleggen???

tot nu toe heb ik vandaag nog geen veel slijm opgehoest maar kreeg net ineens wel last van een erge kriebel waardoor ik moest hoesten .dit was een droge hoest .na een eetlepel honing hield het kriebelen op

Reageren
    John (moderator)

Als het slijm redelijk vast zit, is er niks te reutelen. Het komt los door hoesten en ophalen.

Reageren
    Bobeco

Ok dat klinkt bet logisch .maar als je niks hoort dan kan de huisarts dus ook niet stellen door enkel te luisteren dat je longen in orde zijn??

vandaag heb ik regelmatig een erge kriebelhoest .deze is wel te onderdrukken door het slikken van honing of spoelen met zout water,

ook ben ik vanmiddag naar de fysio geweest. hij heeft de buikstreek en de plexus solaris gemasseerd, als ik eerlijk ben .het voelt allemaal wat ontspannender aan na de massage. toen ik op de fiets naar de fisio fietste en ook al weken voelde ik steeds een rotgevoel in de buikstreek. toen ik terug naar huis fietste was dat gevoel volledig weg. .

Reageren
    John (moderator)

Met je longen is niks mis. De vraag is of de slijmvorming ueberhaupt wel een probleem is. Het kan een irritatie of een allergie zijn, maar dan van je luchtpijp bijvoorbeeld.

Ik denk dat je toch ook vooral last van spanningen en angst hebt.

Reageren
    Bobeco

spanningen en angst zal er zeker wel bij zitten,ik maak mij wel zorgen ja,

feit is wel dat ik de laatste dagen beter slaap maar elke ochtend wakker word met een vieze smaak in de mond en vaak wat gerirriteerde keel.kan dit misschien van de maag komen?

ik slaap nu op 2 kussens om wat hoger te liggen. 2 weken terug ben ik hiermee begonnen want toen kon ik helemaal niet meer slapen en enkel op de rug nog een beetje. zodra ik op mijn zij ging liggen begon heel mijn onderlijf pijn te doen. dit heb ik dus nu niet meer.

ik slik nog elke dag 4 keer een zakje sucralfaat voor de maag en nu 1 rennie per dag erbij na het avond eten. als mijn maag opkomt dan voel ik het ook niet meer branden. iets wat ik weken geleden wel elke dag nog had.

ik mag voor mezelf concluderen dat daar wel enige vooruitgang in zit.ook heb ik geen maagpijn meer. de steken in de rug zijn ook zo goed als weg en de pijn in de rug is er ook niet meer. de ontlasting ziet er vaak wat beter uit. alleen heb ik de laatste dagen wat pijn bij het poepen.

vanochtend zat er een beetje bloed in de ontlasting. waarschijnlijk is er een wondje ontstaan . dit kan misschien behandeld worden met zalf?

Reageren
    John (moderator)

Waarschijnkijk is het dan toch je maag die de problemen veroorzaakt. Nog maar even doorgaan met de zakjes.

Kijk eens naar je anus of er wellicht een aambei zit…

Reageren
    Bobeco

Hoe moet ik dat precies doen ? dat kijken naar de anus,

ik ben vanmiddag bij de kno arts geweest in het ziekenhuis
    die heeft met een slangetje door de neus in mijn keel gekeken,
    het zag er toch wat geirriteerd uit maar verder wel goed.

volgens de kno toch maagzuur wat naar boven komt in de keel wat daar klachten veroorzaakt. volgens de kno kan het ook zo zijn dat maagzuur in de luchtwegen terecht komt en daar ook voor irritatie zorgt waardoor er slijmen kunnen ontstaan.

het valt mij telkens op dat ik een vieze smaak in mijn mond heb elke ochtend, vaak bitter vies maar ook soms zuur.

ik heb het hier ook al meer gehad over dat ik een keer een trachitol nam en die in de slokdarm voelde branden.de pijn in de keel die ik soms heb bij het liggen kunnen misschien ook komen van het maagzuur. als de puzzelstukjes vallen dat zou dit dus ook zuur vanuit de maag kunnen zijn die de slokdarm en keel gevoelig maakt waardoor ik vanalles voel. ook voelde ik vaak steken en raar gevoel in mijn rug. waarschijnlijk ook afkomstig van de slokdarm denk ik zelf nu?

kan goed zijn dat het puur de maag is. de spijsvertering is ook niet echt optimaal,
    kan dat ook met de maag te maken hebben? ontlasting die dan lichter en naar geel kleurt en heb natuurlijk ook maagpijn gehad.

sinds ik de zakjes sucralfaat neem is de ontlasting de laatste dagen ook iets beter geworden.deze wil ik dan nog maar even door blijven nemen. alleen heb ik nog wel vaak last van opboeren .soms zoveel lucht dat eruit komt.misschien komt er dan ook telkens wat maagzuur mee??

de sucralfaat legt in ieder geval wel een gescherm laagje ter herstel van het slijmvlies van de slokdarm, maar als er telkens weer maagzuur naar boven blijft komen geneest het misschien niet volledig,

ik heb nu Ranitidine gehad. ook een maagzuurremmer maar geen blokkeerder zoals omeprazol. deze hebben dezelfde werking als Zantac,

ik ben benieuwd wat die gaan doen.

anderzijds denk ik .zijn we niet enkel bezig met symptoom bestrijding?
    is er misschien een onderliggend probleem?

bv kapotte maagklep? en waardoor kan dat ontstaan. of heeft dit misschien met ouder worden te maken?

Reageren
    John (moderator)

Naar je anus kijken kun je met een spiegel of met je handy een foto maken en die bekijken.

Over dat maagzuur en je keel en dan de irritatie, hebben we het eerder al een keer gehad. dat zou heel goed de oorzaak kunnen zijn. Reflux dus. Dat hoeft niet perse je maagklep te zijn, maar kan ook een  geïrriteerd maagslijmvlies zijn. Je ontlasting kan lichter kleuren door de maagzuuremmers en de maagbeschermers.

Reageren
    Bobeco

vanochtend deed het weer pijn bij het poepen maar geen bloed gezien,

wel heb ik nu pijn in mijn rug steeds en ik voel mij erg rot op het moment. wat opvalt is dat het slijm wat ik ophoest ook steeds geler word??

heel mijn rug is ook gevoelig. gisteren liep ik nog met de rug in de wind en dan voelde ik steeds mijn jas in heel mijn rug drukken.

kan het toch ook niet iets vanuit de longen zijn dat het uitstraalt naar rug en buikgebied? ik vind het toch best vreemd dat ik ondanks daar pijn heb gewoon kan eten zonder meer pijn te krijgen?

Reageren
    John (moderator)

Misschien heb je een kou op je spieren gevat…

Reageren
    Bobeco

daar ga ik niet vanuit. ik had een dikke water en winddichte winterjas aan en het lekker warm. maar mijn rug is gewoon telkens gevoelig sinds deze problemen .waardoor weet ik niet.

ik heb nu echt pijn in de onderbuikstreek en rug.onder de navel dus.

gisteren heb ik wel chilli gegeten .vannacht voelde ik het al een beetje,

het lijkt wel of ik nergens meer tegen kan. ik weet het zelf niet meer wat het nu is.

ik had normaal nooit last van mijn eten en kon gewoon alles eten zonder problemen

het is toen wel in de buikstreek begonnen met die prostaat stimulators. daarna had ik direct buikpijn daarvan steeds.dit vond ik toen erg opmerkelijk. zijn mijn darmen daardoor misschien gevoelig geworden? of is er iets ontstaan daarmee?

Reageren
    John (moderator)

Chili kan natuurlijk wel een s een keer verkeerd vallen…

Ik weet natuurlijk niet wat je voor prostaatstimulators hebt gebruikt,maar daar zou je eigenlijk geen buikklachten van moeten krijgen tenzij je erg ruw te werk bent gegaan

Reageren
Reageer op: Buikklachten na ontlasting
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Let op: je vraag en bijlagen zijn openbaar zichtbaar. Controleer daarom of afbeeldingen geen namen, gezichten, patiëntnummers of andere herkenbare persoonsgegevens bevatten. Toch iets persoonlijks gedeeld? Meld het bij de moderators.

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Naar de huisarts gaan
5 min leestijd

Naar de huisarts: wat kost een consult en wat wordt vergoed?

4 min leestijd

Lipoedeem: de vragen die mensen het vaakst stellen

Kun je staar voorkomen?
4 min leestijd

Kun je staar voorkomen?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Let op: je vraag en bijlagen zijn openbaar zichtbaar. Controleer daarom of afbeeldingen geen namen, gezichten, patiëntnummers of andere herkenbare persoonsgegevens bevatten. Toch iets persoonlijks gedeeld? Meld het bij de moderators.

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.